خانه دسته‌بندی نشده عراق حیاط خلوت ایالات متحده طلای سیاه - نگاهی به مستند کلاشینکف...

عراق حیاط خلوت ایالات متحده طلای سیاه – نگاهی به مستند کلاشینکف های آمریکایی

به گزارش سایت راه نوشت، مستند کلاشینکف های آمریکایی به بخشی از فعالیت های سازمان اطلاعات آمریکا «سیا» در عراق می پردازد، در این میان ردپاهایی از اسرائیل «موساد»، شوروی و حکومت کبیر ملکه «دولت بریتانیا» نیز دیده می شود.

این وسط عراق میدان جنگی است برای خودنمایی 4 قدرت جهان! هر چند حضور و فعالیت اسرائیل و شوروی در این کشور برای تقابل و قدرت نمایی برای همدیگر است اما در دعوای سیاسی بین ملکه و ایالات متحده نیز بی نقش نیستند.

اما بازیگر نقش اول این داستان ایالات متحده آمریکا است. آمریکا در حالی که 87 درصد از نقت ایران را در اختیار دارد اما با این حال برای نفت بیشتر با برنامه ای مدیریت شده جلو می آید تا نفت عراق و عربستان را از آن خود کند.

روایت داستان بسیار روان و جذاب و در نقطه خوبی آغاز می شود گرچه خارج از تصور مخاطب است که با این شروع به چنین پایانی برسیم.

چیدمان خوب روایت همه چیز را به بهترین شکل رقم می زند، جنس فیلم تماما تاریخی است  اینکه شما حتی برای یک لحظه هم به فیلم تمیز و فیلمبرداری شده با دوربین های امروزی بر نمیخورد، شرایط را برای درک بهتر روایت فراهم کرده است.

نکته مثبت داستان استفاده از توضیحات و مصاحبه شخصیت های اصلی داستان است، در واقع داستان از طریق اشخاصی که خود آن را رقم زده اند تشریح می شود این هم یکی دیگر از عواملی است که در ارتباط بین مخاطب با فیلم و تأثیرپذیری آن نقش داشته است.

تماشای این مستند در این دوران که آمریکا استکبار جهانی است و خود را مالک جهان می داند، به شدت توصیه می شود. چر که تماشای این فیلم توجه به این مسئله که آمریکا برای طلای سیاه «نفت» دست به نابودی عراق می کشد و هیچ چیز جیز دیگری به جز منافع خودش برایش مهم نیست، بصیرت افزایی نسبت به حربه های امروز ایالات متخده آمریکا دارد.

نویسنده : فاطمه سادات دماوندی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید