خانه خانه3 طهرانی‌مقدم در «خط مقدم» / روایتی از نخستین تلاش یگان‌های موشکی ایران...

طهرانی‌مقدم در «خط مقدم» / روایتی از نخستین تلاش یگان‌های موشکی ایران در دفاع مقدس

به گزارش راه نوشت، شبكه یك در تازه‌ترین اثر نمایشی خود، زندگی شهید طهرانی‌مقدم را دستمایه قرار داده و در قالب مینی‌سریال خط ‌مقدم از ابتدای هفته ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه آن را روی آنتن برده است.مجموعه تلویزیونی «خط مقدم» به كارگردانی شهریار بحرانی و تهیه‌كنندگی مجید حقی به بخشی از دوران حساس و پر التهاب دفاع مقدس در سال‌های ۶۳ تا ۶۵ می‌پردازد و محوریت آن شهید حسن طهرانی‌مقدم است.

در خلاصه داستان مجموعه تلویزیونی خط مقدم آمده است: «این فیلم سرگذشت مردان بلندبالایی است كه پس از پاییز ۱۳۶۳ با تلاش و مشقت، در روزگار تنهایی و مظلومیت، مجاهدانه جنگیدند».

حسین عارف، حسام حسنی، بهراد رحمانی، آفرین عبیسی، غزاله اكرمی، بهزاد خلج و عطاا… سلیمانیان در این مجموعه نمایشی بازی كردند.

مجید حقی، تهیه‌كننده، طی گفتگویی در توضیح هدف ساخت سریال خط مقدم گفت: «در حال حاضر ما در آستانه ماجراهای مهمی كه سرنوشت انقلاب و موجودیت اسلام را تعیین می‌كند، هستیم.
شرایطی كه انسان‌ها نیاز به رشد دارند. یكی از ظرفیت‌های بسیار خوب نمایشی برای دعوت مخاطب به چنین فضای رشدی، دوران دفاع مقدس ماست.»

تبدیل فیلم «خط مقدم» به سریال


وی افزود: «ما با این دیدگاه برشی از زندگی شهید طهرانی‌مقدم را مورد بررسی قرار دادیم. هر چند كه به دلیل ظرفیت محدود زمانی كه داشتیم، فقط به بخشی از وقایع ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۵ این شهید بزرگوار پرداختیم.»
این تهیه‌كننده درباره این‌كه چرا در قالب سریال بلندتر این اثر را تولید نكرده تا بتواند به بخش‌های مختلف زندگی شهید طهرانی‌مقدم بپردازد گفت: «ما این محصول را قبلا به صورت یك فیلم سینمایی تهیه كرده بودیم، اما با توجه به شرایط فعلی سینما و محدودیت‌های كرونایی، بنا بر این شد كه به دلیل استراتژیك بودن كار، یك مینی‌سریال چند قسمتی آماده كنیم تا تلویزیون هم بتواند از این موقعیت استفاده كرده و مخاطبان بیشتری را برای مشاهده این اثر ارزشمند جذب نماید.»

حقی درباره انتخاب شهریار بحرانی برای كارگردانی این سریال افزود: «آقای بحرانی قبلا در حوزه سینمای دفاع مقدس چند فیلم ارزشمند مانند گذرگاه و حمله به اچ۳ ساخته بودند. از طرف دیگر جهان‌بینی ایشان نسبت به ساخت فیلم درباره شهید طهرانی‌مقدم، متفاوت بود و به صورت كلی ایشان دیدگاه‌شان نمایش صفات آسمانی و رشدیافته شهداست.»

منبع: جام‌جم آنلاین

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید