خانه گفت و گو «سید جواد» به کارآفرینی در روستا می اندیشد/ هدف اصلی مستند«خواستن، توانستن»...

«سید جواد» به کارآفرینی در روستا می اندیشد/ هدف اصلی مستند«خواستن، توانستن» است

«محمدرضا دهستانی» کارگردان مستند «سید جواد»، درباره این مستند راه یافته به جشنواره مردمی فیلم عمار، گفت: این مستند درباره پیرمردی روستا نشین است که در روستای شیخ شبان از توابع چهار محال بختیاری زندگی می کند و جمله «خواستن توانستن است» هدف اصلی ما است.

وی با بیان این که این مرد بدون هیچ پشتوانه مالی این کار را انجام داد و ما می خواهیم بگوییم می شود بدون هیچ سرمایه ای کاری انجام داد و بعد سرمایه کسب کرده و کار را توسعه داد، اظهار داشت: او بیش از ۴۰ سال است که در روستا به تنهایی مشغول کارآفرینی است و در کنار اینکه کشاورزی نمونه است، در حوزه خاتم سازی و خاتم کاری نیز کارآفرینی کرده است.

این کارگردان افزود: او بیش از ۴۰۰ نفر را آموزش داده و آنها تحت نظارت او شروع به کار کردند و تقریبا همه اهالی این روستا علاوه بر کشاورزی، خاتم کاری می کنند.

وی درباره هدف از ساخت این مستند بیان داشت: جمله «خواستن توانستن است» هدف اصلی ما است. این مرد بدون هیچ پشتوانه مالی این کار را انجام داد و ما می خواهیم بگوییم می شود بدون هیچ سرمایه ای کاری انجام داد و بعد سرمایه کسب کرده و کار را توسعه داد.

دهستانی ادامه داد: با مشکلات اقتصادی که وجود دارد اکثر خانم ها می خواهند شاغل شوند. از سویی در شهرستان ها فضا برای شاغل شدن خانم ها مهیا نیست و این بهترین گزینه برای چنین شهروندانی است. خاتم  سازی یکی از کارهایی است که با در اختیار داشتن یک متر فضا هم می شود آن را انجام داد و کار بسیار متنوعی است و ما می خواستیم در این زمینه فرهنگسازی کنیم و طی همین خانم های خانه دار هم می توانند در خانه هایشان این کار را انجام دهند و درآمدزایی داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید