خانه خانه3 «سوییپر»، یک فیلم شهرستانی که نباید بی‌تفاوت از کنارش رد شد

«سوییپر»، یک فیلم شهرستانی که نباید بی‌تفاوت از کنارش رد شد

به گزارش راه نوشت، فیلم سینمایی سوییپر به کارگردانی امین شجاعی در جشنواره کودک اصفهان شرکت کرده است و به صورت آنلاین در حال اکران است.

«سوییپر» یک فیلم سینمایی است برای مخاطب نوجوان. همه چیز فیلم «شهرستانی» است و این مهم‌ترین مزیت آن است؛ از کارگردان و بازیگر و بقیه عوامل تا قصه و لوکیشن و حتی مخاطب! بله مخاطب، و هرچه مخاطب شهرستانی‌تر و از مرکز دورتر، قطعاً ارتباط و علاقه‌اش به این فیلم بیشتر. مزیت دیگر آن روان بودن و سادگی داستان و بازی‌ و تصویر و صحنه و همه‌چیز آن است که شاید سینماچی‌ها آن را عیب بدانند، اما اتفاقاً به دلنشینی و با تأکید مجدد به شهرستانی بودن فیلم بیشتر کمک کرده است.

ویژگی بارز دیگر فیلم استفاده بی‌ترس و واهمه از مفاهیم و کلیدواژه‌هایی مثل مدافع، مشکلات کشاورزان و امید است و دوربینی که با افتخار سر مزار حاج قاسم و پای رزمایش مواسات و همدلی می‌نشیند.

«سوییپر» به خاطر همین ویژگی‌ها می‌تواند با استقبال مخاطبان شهرستانی مواجه شود و اکران خوبی داشته باشد، البته نه در ساختار اکران‌ مرسوم و معیوب‌، بلکه در یک سازمان تماشای مردمی، مسجد به مسجد، مدرسه به مدرسه، شهر به شهر و روستا به روستا.

گفتنی است، رد پای منطقه پرواز ممنوع در همه جای فیلم پیداست.البته اگر سازندگان این اثر چند دقیقه از فیلم را حذف کنند به ریتم بهتر کار کمک می کنند.

نویسنده: رسول احمدی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید