خانه خانه3 سریال «عاشورا» در دست تولید/ آیا سریال شهید باکری نسخه سینمایی دارد؟

سریال «عاشورا» در دست تولید/ آیا سریال شهید باکری نسخه سینمایی دارد؟

به گزارش راه نوشت، سریال عاشورا به کارگردانی هادی حجازی فر و تهیه کنندگی ابوالفضل صفری، به احتمال زیاد برای پخش در اسفندماه آماده می شود.

به گفته کارگردان و تهیه کننده این اثر این کار مسائل پیچییده‌ای دارد که بخشی از آن مربوط به حوزه محتوایی بود که به لطف مسئولین سازمان و همکاری نهادهایی خارج از سازمان این مسائل مرتفع شده است. عمده مسئله‌ای که کار با آن مواجه بوده است، حوزه تولید سریال عاشورا بوده است.

تهیه کننده کار در گفت و گویی اعلام کرده است:« پروداکشن این کار بسیار سنگین است و در طبقه الف ویژه ساخته می‌شود. الف ویژه بودن مسائل خودش را هم به دنبال دارد. به عنوان مثال فیلمبرداری در 6 استان کشور. بخش زیادی از مشکلات و مسائل با همت گروه و زحمت عوامل که از ابتدا در پروژه حضور داشته‌اند حل شده است.  هم اکنون نیز با همت جانشین تهیه آقای سجاد نصرالهی نسب این پروژه در حال ادامه است و ارتش ادوات هوایی را در اختیار تیم قرار داده که ما را به نزدیک شدن به زمان پایان کار امیدوار کرده است.

او با اعلام اینکه حدود دو ماه دیگر از تصویربرداری کار باقی مانده،گفت:«حدود هفتاد درصد کار در فضای جنگ و جبهه است؛ اما آن سی درصد الباقی نیز سکانس‌های ساده‌ای نبوده. این سکانس‌های سی‌درصد الباقی همان سکانس‌هایی ست که ما برای فیلمبرداری آنها به 6 استان سفر کردیم!

سکانس‌ها از دهه 1330 تا سال 1362 بازسازی شده و چند برهه زمانی در کار دیده می‌شود از جمله بخش خارج از کشور. جلوه‌های ویژه بصری در این پروژه تکمیل‌کننده است؛ یعنی آقای حجازی‌فر صحنه‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده که همه در میدان واقعی اتفاق می‌افتد. صحنه‌ها در ابعاد لانگ شات چیده شده که تاکنون در مدیوم تلویزیونی ساخته نشده است.»

سریال عاشورا

تعداد قسمت ها و زمان تقریبی پخش این سریال

او درباره تعداد قسمت های این مینی سریال پاسخ داد:«این سریال بین 7 تا 10 قسمت خواهد بود.نکته‌ای که در حال حاضر می‌توانم عرض کنم این است که پروداکشن کار در حد یک اثر سینمایی است و با الگوی الف ویژه ساخته شده لذا کل پروداکشن شامل عوامل و مختصات کار، سینمایی است.»

گفتنی است که احتمال این که این سریال، نسخه سینمایی هم داشته باشد، زیاد است و شاید عوامل تصمیم بگیرند فیلم سینمایی این کار را برای جشنواره فجر هم بفرستند.

بنابر شنیده ها، این سریال اواخر اسفندماه همزمان با شهادت شهید باکری، پخش خواهد شد.

منبع:تسنیم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید