خانه خانه1-1 سریال باکری یک کار جنگی شاعرانه شده است / نسخه سینمایی کار...

سریال باکری یک کار جنگی شاعرانه شده است / نسخه سینمایی کار را به فجر فرستادیم

به گزارش راه‌نوشت، هادی حجازی‌فر که در برنامه کافه آپارات حضور یافته بود در توضیح این که چه شد به ساخت فیلم شهید باکری پرداخت گفت: به من پیشنهادی شد برای بازی در نقش مهدی باکری. من هم گفتم من این نقش را برای هیچ کارگردانی بازی نمی کنم. گفتم به شرطی بازی می کنم که خودم بسازمش. اصلا فکرش را هم نمی کردم که آن را بسازم.

به کاراکتر شهید باکری علاقه داشتم

وی با اشاره به این که پدر و خانواده‌ پدری او از رزمندگان دفاع مقدس بوده‌اند گفت: من جنگ را با خانواده لمس کردم و دو تا از عموهایم شهید شدند. من به کاراکتر شهید باکری علاقه داشتم. یعنی این‌ها قهرمان‌های بچگی من بودند و هنوز هم هستند. می توانم قسم بخورم به سلامت، ایمان و وطن‌پرستی آن آدم‌هایی که در آن دوران دیدم، از معلم‌هایمان همسایه هایمان و … .  من تئاتر دفاع مقدس سال ها کار کردم، جزء علایق من هست. به نظرم جنگ جزء دراماتیک‌ترین موقعیت‌های بشری هست.

نمایی از سریال شهید باکری

حجازی‌فر در توضیح سختی‌های کارش گفت: سریال هفت قسمت هست که به عملیات های خیبر و بدر و بخشی از زندگی شهید می‌پردازد که خیلی پروژه سنگینی شد، چون هر دو عملیات عملیات‌های سنگینی بودند.

سختی‌های در مسیر

وی با بیان این که برخلاف تصور خیلی از آدم‌ها که فکر می‌کنند به این جور پروژه‌ها کمک می‌شود، اظهار داشت: این گونه نیست و همین پروژه شهید باکری فکر می‌کنم پنج یا شش بار متوقف شد که هم به مسائل مالی و هم به برخی ملاحظات دیگر مربوط می‌شود اما ان شاءالله در چند روز آینده فیلمبرداری کار به اتمام می رسد.

ترجیحم این بود با کار دیگری در فجر حاضر شوم

حجازی فر افزود: ما البته یک نسخه سینمایی هم داریم و فرم جشنواره را هم پر کردیم اما واقعیتش را بگویم، با احترام به جشنواره فجر، خیلی برایم اهمیتی نداشت حضور به عنوان کارگردان، ترجیحم این بود که با کاری بیایم که 95 درصد انرژی ام صرف خود کار شده باشد نه 5 درصد صرف کار و 95 درصد صرف حواشی.

سریال سندیت محض دارد

این بازیگر و کارگردان با اشاره به پژوهش های زیاد برای ساخت کار ادامه داد: کاری که انجام دادیم در فضاسازی، لوکیشن و موارد دیگر سندیت محض دارد. در پژوهش خیلی خوب عمل کردیم و تمام اسناد صوتی جلسات فرماندهان حتی مصاحبه‌های خانواده‌ها را گوش کردیم و می‌توانم بگویم یک کار جنگی شاعرانه شده است. خانواده‌ی شهید هم در جریان کار هستند و یکی دو بار هم با خانواده‎ی باکری صحبت کرد‌ه‌ام.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید