خانه خانه3 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اعضای کمیسیون فرهنگی آثار جشنواره چهلم فجر را...

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اعضای کمیسیون فرهنگی آثار جشنواره چهلم فجر را خواهند دید / اختصاص بودجه قابل‌توجه به سینما و تلویزیون در سال 1401

به گزارش راه‌نوشت، حجت الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگویی درباره برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: صحبت‌هایی در کمیسیون فرهنگی مجلس شکل گرفت و قرار شده است که اعضای این کمیسیون آثار جشنواره فیلم فجر را ببینند و نظرات خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال فیلمسازان جوان و با استعدادی وارد جشنواره فیلم فجر شده‌اند؛ اما ما همچنان نگران محتوایی که برخی از فیلم‌های جشنواره دارند، هستیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، بیان کرد: سینما، تئاتر و به طور کل هنر کشورمان باید پیام انقلاب اسلامی را به جهان مخابره کند و در طراز انقلاب پیش برود؛ اما متأسفانه آنچنانی که باید نتوانسته در این راستا حرکت کند. فیلم‌ها و سریال‌های ما هر زمان که به سمت این موضوعات حرکت کرده‌اند، موفق بوده‌اند، مثال آن هم فیلم ملک سلیمان و سریال‌هایی چون یوسف پیامبر و مختار نامه است.

نصیرایی درباره جلسات کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق دغدغه‌هایی که در دوره جدید شکل گرفت، جلسات متعدد در کمیسیون فرهنگی با مدیران سینما و تلویزیون گذاشته شد تا نقاط ضعف و قوت سینما و تلویزیون مورد ارزیابی قرار گیرد و در جهت تقویت یا حل مشکل آن گام برداشته شود.

وی ادامه داد: در همین راستا خوشبختانه بودجه قابل توجهی در سال 1401 برای سینما و تلویزیون در نظر گرفته شد تا این بودجه صرف تولید سریال‌های الف ویژه و فیلم‌های سینمایی با کیفیت شود. همچنین ما در کمیسیون فرهنگی با بخش خصوصی نیز جلساتی داشتیم و از آن‌ها در خواست کردیم تا به تولید آثاری در جهت ارزش‌های انقلاب اسلامی، بپردازند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، خاطر نشان کرد: ما در کمیسیون فرهنگی حامی فیلم‌هایی خواهیم بود که با موضوعات ایرانی-اسلامی تولید می‌شوند. به نظرم با توجه به حرکت سینمای ایران در مسیر جدید، شاهد روزهای خوبی در این حوزه خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید