خانه گفت و گو خود را مسئول اجرا کردن خواسته‌های مردم می‌دانم / به دنبال کاهش...

خود را مسئول اجرا کردن خواسته‌های مردم می‌دانم / به دنبال کاهش ظرفیت خبرگزاری صداوسیما و شبکه خبر نیستیم

به گزارش راه نوشت، پیمان جبلی، رییس رسانه ملی دیروز ۱۸ اسفند ماه در رادیو بی واسطه با مردم سخن گفت.مهمترین‌ محور های گفت و گوی پیمان جبلی، در رادیو بدین شرح بود:

ـ حضورم در این برنامه اولین روزهای کار با صداوسیما را به یادم آورد و من همیشه خود را مدیون آموخته‌ام در رادیو می‌دانم.

ـ رسانه ملی خود را امانتدار مردم می‌داند. این نظام، حاصل ایثار و خون دل خوردن مردمی است که وطن‌شان را دوست دارند و برای آن جانفشانی می‌کنند. ما نیز میان نظام و مردم هستیم.

ـ من در جایگاه رئیس سازمان خود را مسئول اجرا کردن منویات و خواسته‌های مردم می‌دانم. در این میان بار اصلی این مسوولیت بر دوش همکاران رسانه ملی است که به من اعتماد کرده‌اند و من نیز همراه آنها خواهم بود.

ـ رسانه ملی با سه رویکرد تحول محتوایی، تحول رویکردی و تحول ساز و کاری این دوره را به سلامت طی خواهد کرد.

صدا و سیما تافته جدابافته مردم نیست

ـ صداوسیما خود را جدا از اتفاقات روز جامعه و تغییرات اجتماعی و اقتصادی نمی‌بینند و تافته جدابافته‌ای از مردم نیست. اگر در برخی موارد به دغدغه ها و نگرانی های مردم در  فضای اجتماعی و اقتصادی یا فرهنگی نپرداختم کوتاهی از ما بوده است که اگر کارمان را با دقت انجام می‌دادیم و شجاعت بیان آنها را در جایگاهی قرار می‌دادند که مردم دوست دارند نزدیکتر می شدیم. امیدوارم در این مسیر از خود سانسوری پرهیز کنیم و به روند بهتری دست یابیم.

– صداوسیما کشتی‌ ای است که همه مردم در آن نشسته‌اند زیرا برای مردم است و همه در آن، رو به یک مقصد دارند. موفقیت صداوسیما موفقیت مردم است و موفقیت مردم موفقیت صداوسیماست.

رسانه ملی تمام تلاشش را می کند

ـ ما شرایط تحریمی کشور را درک می کنیم اما این شرایط دلیلی بر این نیست  که دست از تلاش برداریم و از حداقل‌های شرایط کمی و کیفی بکاهیم. ما در یک رقابت رسانه‌ای به سرمی‌بریم و همکاران من بدون توجه به موانع به پیش می‌روند.

— نام این اتفاقات اخیر را ادغام نگذاریم و هم‌افزایی بین خبرگزاری صداوسیما و شبکه خبر است. این طرح چیزی نیست که باعث کاهش ظرفیت خبرگزاری صداوسیما و شبکه خبر باشد.

— در چند سال اخیر، ده‌ها میلیارد درآمد تبلیغاتی ناشی از مسابقات ورزشی به خزانه واریز شده و وزارت ورزش هیچ مبلغی را واریز نکرده است.

— تغییرات خبری تلویزیون یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتد و بعد از حذفِ «خبر ۲۲:۳۰»، از امشب «خبر ساعت ۱۹» هم در شبکه خبر پخش می‌شود.

ـ ما روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی نیستیم که از کاستی‌ها و کوتاهی‌ها چشم‌پوشی کنیم، بلکه تریبون نظام و مردم هستیم و خدمات و دستگاه‌های نظام را پوشش می‌دهیم و در کنار آن حقوق مردم و مطالبه آنها را  نیز فراموش نمی‌کنیم. این تریبون برای مطالبه‌گری و امیدآفرینی برای مردم است.»

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید