خانه خانه1-3 دنیا برای پیدا شدن به او نیاز دارد - معرفی چند اثر...

دنیا برای پیدا شدن به او نیاز دارد – معرفی چند اثر تصویری برای شناخت بهتر یک قهرمان

به گزارش راه‌نوشت، سینما محلی برای نمایش قصه آدم‌هاست اما نه هر آدمی!

سینما باید برای روایت از زندگی و امید بخشیدن خلق ‌کند نه برای اینکه بیشتر سرهایمان را در لجن‌زارهایی که  در گوشه و کنار برای خودمان به اسم واقعیت ساخته‌ایم، فرو ببریم.

واقعیت اگر هم تلخ باشد باید قهرمانی، اسطوره‌ای از درونش ظهور کند و روشنی روزهای آینده روی لب‌های مخاطب لبخند بسازد.

و ما چقدر از قهرمان‌هایمان که در جنگ و کارگاه و بیمارستان و مدرسه و حتی خود فیلمسازی برای بهتر بودن و شدن تلاش کرده‌اند گفته‌ایم؟

آن هم وقتی قهرمانی داریم که به تنهایی می‌تواند یک جهان را به تماشای خودش دعوت کند …

قهرمان‌های جهانی ساخته‌ی دست سینما از ماورا و قدرت مافوق طبیعی نیرو می‌گیرند؛ همواره هنر جهان از یک تخیل گفته نه از حقیقت.

اما ما حقیقت قهرمان را دیدیم وقتی از معجزه در معرکه جنگ می‌گفت، وقتی با یک تهدیدش آسوده می‌شدیم، با لبخندش آرام می‌شدیم، و با رفتنش مواج شدیم برای خروش؛

ما حالا پدرکشتگی داریم با ابر قدرت‌های توخالی. حالا دیگر باید قهرمانمان را نشانشان بدهیم، نشان همه‌ی جهان، تا به تماشای زندگی بنشینند و یک قهرمان واقعی ببینند، کسی که ما به آن تکیه می‌کردیم و می‌کنیم …

هنر جهان آدم‌های جامعه و جهان را می‌سازد و ما به رویا نیاز داریم برای زنده ماندن، به هویت برای جنگیدن، هویتی که درون وجود قهرمانمان ظهور کرده و باید برای نجات جهان رسمش کنیم.

دنیا به درک و تکیه دادن به پدر ما نیاز دارد؛

به او برای پیدا شدن …

در ادامه به معرفی چند مستند، فیلم و نماهنگ حول محور وجودی پدر عزیزمان حاج قاسم می‌پردازیم:

قاسم

«قاسم» پرتره‌ای است که سعی دارد نمایی از زندگی سردار سلیمانی را به تصویر بکشد و از تولد تا شهادت ایشان را شامل می‌شود. محور اتفاقات این مستند، فرماندهی در منطقه و فعالیت آن شهید بزرگوار در میدان جنگ است.

مستند قاسم

آن روز

سر زدن حاج قاسم به پشت صحنه ساخت فیلم ۲۳ نفر، در قالب مصاحبه‌هایی از حاضران آن روز، گوشه‌ای از شخصیت ایشان را روایت می‌کند.

مستند آن روز

نجات آمرلی

مستند «نجات آمرلی»، درباره آمرلیِ محصور در چنگال داعشیان و نجات آن به دست سردار سلیمانی و نیروهایش است؛ نجات شهری که 89 روز در محاصره بود و نفس‌های آخرش را می‌کشید.

مستند نجات آمرلی

مثلث مرگ

مستند «مثلث مرگ» درباره عملیات عاشورا در عراق به فرماندهی سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس در مهر۱۳۹۳ است که منجر به آزادسازی منطقه «جرف الصخر» از اشغال تکفیری‌های داعش و القاعده شد، منطقه‌ای که در جنوب بغداد و شمال کربلا قرار دارد.

مستند مثلث مرگ

در عملیات عاشورا که منجر به آزادسازی دروازه بغداد، نجف و کربلا شد، ۴۰ نفر از نیروهای آموزش‌ دیده داعش و بیش از۲۰۰ عنصر میدانی این گروهک تکفیری تروریستی به هلاکت رسیدند و۲۳۰ کارت نیروهای نفوذی آنها کشف و لیست رابط‌های داعش برای ۱۳۶ بمب‌گذاری نیز افشا شد.

قائد الحشد

در این مستند به زندگی شهید ابومهدی المهندس و دوستی دیرین ایشان با سردار سلیمانی می‌پردازد و لحظه‌های دوست داشتنی می‌سازد.

مستند قائدالحشد

همچنین فیلم‌های کوتاه داستانی «سرباز» و «قرار حبیب» هر کدام داستانک‌هایی از زندگی سردار سلیمانی هستند.

و نماهنگ های ملک سلیمانی، قول مردانه و مثل یک لشکر می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شنیدن از سردار باشد.

برای تماشای این آثار و همچنین آثار بیشتری با موضوع شهید سلیمانی به سایت عماریار مراجعه یا اینجا را کلیک کنید.

نویسنده: فاطمه محجوبی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید