خانه خانه3 تهیه‌کننده سریال مستوران: قصه‌ها و افسانه‌های ایرانی را در فصل دوم «مستوران»...

تهیه‌کننده سریال مستوران: قصه‌ها و افسانه‌های ایرانی را در فصل دوم «مستوران» تقویت خواهیم کرد

تهیه‌کننده «مستوران» گفت: بخشی از عوامل فصل دوم «مستوران»، همکاران ما در فصل اول هستند ولی متناسب با فیلم‌نامه بازیگران جدید، کاربلد و شناخته‌‌شده‌ای به «مستوران» اضافه خواهند شد. تلاش ما این است که تولید به نحوی پیش رود تا سریال به پخش نوروز 1402 برسد.

به گزارش سایت راه‌نوشت،  فصل اول سریال «مستوران» به کارگردانی مسعود آب‌پرور و سیدجمال سیدحاتمی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی با اقتباس و تکیه بر ادبیات کهن و اساطیر ایرانی از قاب شبکه یک سیما پخش شد.

عطا پناهی کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون و تهیه کننده سریال «مستوران»، در گفتگویی با اعلام اینکه شرایط و حال و هوای کار در فضای «مستوران» به عنوان اولین تجربه کار تاریخی-اسطوره‌ای بسیار متفاوت‌تر از آثار قبلی بوده، گفت: تا پیش از تولید سریال «مستوران» در تهیه کارهای مستند، حوزه سریال و برنامه تلویزیونی فعالیت‌هایی را انجام داده بودم، اما واقعا هیچکدام برای من سخت‌تر و در عین حال شیرین‌تر از پروژه «مستوران» نبوده است. همانطور که می‌دانید مستوران در قسمتی از تاریخ ما روایت می‌شود که با زمان حال متفاوت است. این نکته خود به صورت بالقوه پتاسیل خوبی برای بکارگیری انگیزه، انرژی و شروع فرآیند ایده‌پردازی و تولید یک کار تاریخی توسط تهیه کننده است.

او ادامه داد: قاعدتا کار تاریخی بسیار سخت‌تر از کارهای نمایشی دیگر است. جزئیات صحنه، گریم، لباس بازیگران، ادبیات تاریخی و کهن، فیلم‌نامه و … باید رعایت شود. مسائلی که در امر تولید یک کار تاریخی پیش می‌آید، قابل مقایسه با یک کار مربوط به زمان حال و آپارتمانی نیست. به طور مثال در فضای شهر اگر امکان فیلمبرداری در لوکیشن ولیعصر فراهم نگردد، لاجرم می‌توان به یک خیابان بالاتر نقل مکان کرد اما در فرآیند تولید یک کار تاریخی همه‌چیز باید روی برنامه‌ریزی پیش برود و بدون طراحی دقیق نمی‌توان وارد پروسه ساخت یک کار تاریخی شد.

تهیه کننده «مستوران» در رابطه با وضعیت تولید و عوامل حاضر در فصل دوم این سریال گفت: مجری طرح در فصل دوم «مستوران»، همچون فصل اول استودیو فیلم و سریال بادبان خواهد بود. بخشی از عوامل فصل دوم، همکاران ما در فصل اول هستند و متناسب با فیلم‌نامه بازیگران جدید، کاربلد و شناخته‌ شده‌ای به «مستوران» اضافه خواهد شد. تلاش ما این است که تولید به نحوی پیش رود تا سریال به پخش نوروز 1402 برسد. به عبارتی ما کار را تا پیش از نوروز تحویل خواهیم داد.

همچنین طبق تعهدات تا اواخر اسفند تمام قسمت‌های فصل دوم ساخته و آماده پخش خواهد شد. از جهتی فصل دوم را در فضایی متناسب با فضای نوروز و ماه مبارک رمضان پیش خواهیم برد؛ یعنی از نظر حال و هوای کار، اتمسفر فصل دوم با فصل اول از این جهت متفاوت است و به راحتی قابلیت پخش در ایام تعطیلات نوروز را خواهد داشت.

پناهی در پایان به بیان جزئیاتی از فصل دوم «مستوران» اشاره‌کرد و افزود: نویسنده فصل دوم «مستوران» محمد حنیف است که قصه شیرین و جذابی را روایت خواهد کرد. این فصل نیز همچون فصل اول و چه‌بسا بیش از آن لبریز از قصه‌ها و افسانه‌های کهن ایرانی است. بهترین بازخوردهای مخاطبان سریال مربوط به جایی است که ما قصه‌های ایرانی را روایت کرده‌ایم و مردم نسبت به حضور عناصری همچون سیمرغ و دوال پا واکنش مثبت نشان داده‌اند. در فصل دوم هم از این بازخوردها حسن استفاده و آن‌ها را تقویت کردیم. در فصل دوم تعداد زیادی خرده داستان‌های شیرین ایرانی را در دل خط اصلی داستان تنیده‌ایم و در بحث افسانه‌ای هم غافلگیری‌های چشمگیری برای مخاطبان خواهیم داشت.

منبع: فارس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید