خانه پرونده کارگاه آموزشی نویسندگی و کارگردانی با محمدباقر مفیدی کیا / سبک زندگی...

کارگاه آموزشی نویسندگی و کارگردانی با محمدباقر مفیدی کیا / سبک زندگی هنری با میم ب مهاجر


به گزارش سایت راه نوشت، زندگی را می شود به بی خیالی طی کرد، می شود باری به هر جهت و در جهت باد گذارند. می شود بی اهمیت از کنار اتفاقات ریز و درشت و مهم و غیر مهم زندگی عبور کرد.

می شود سرسری گذارند و کار ها را سمبل کرد.انجام شد،شد نشد هم نشد.میشه زندگی را به پوچی و علافی و هدر دادن وقت و عمر و جوانی گذارند.
‌‌
اما می توان زندگی را به صورت متفاوتی هم انتخاب کرد. می شود که برای زندگی هایمان برنامه ریزی داشته باشیم. میشود به یک سری ارزش ها باور داشت.

یک سری آرمان را برای خودمان تصور کنیم و تمام زندگی را وقف رسیدن به اهداف و آرمان ها کرد. نظم زندگی را با ارزش ها تنظیم کرد و نظم بخشید. بله میشود ادم دغدغه مندی بود و با دغدغه زندگی کرد.
‌‌
محمد باقر مفیدی کیا یکی از همان آدمها است. کسی که از 10 سالگی فعالیت در حوزه هنر را شروع کرد. و تئاتر «حجر بن عدی» که از کتاب درسی پنجم دبستان اش اقتباس شده بود را به روی صحنه برد.

انگار زندگی محمد باقر مفیدی کیا در هنر وقف شده است. اما نگاه او به هنر شاید همان نگاه شهید آوینی باشد؛ که هنر را به مثابه یک ابزار و وسیله برای تبلیغ و ترویج ارزش ها می داند. ‌‌

در کارنامه هنری او، که با نام هنری “میم . ب . مهاجر” فعالیت می کند؛ همه نقشی پیدا می شود، ‌‌ از نویسندگی و کارگردانی و بازیگری و بازیگردانی و تدوین گری و تصویربرداری تا مدیریت تولید و دستیارکارگردانی و دستیار تصویربرداری و سردبیری و گویندگی و تدریس!

از نویسندگی فیلمنامه های سینمایی مثل “زندانی فاو” و “فیلشاه” تا ساخت آثار کوتاه مختلف داستانی از ۱۰۰ ثانیه تا ۴۵ دقیقه مثل “لکه”، یا ایده پردازی و ساخت اولین تیزر سینمایی برای یک کتاب به اسم “دختر شینا ” و یا ساخت نماهنگ هایی مثل ایستاده ایم ۱ و ۲ و …
‌‌
اما همه اینها هیچ وقت هدف غایی مفیدی کیا نبوده و نیست.مفیدی کیا سبک زندگی اش را پیدا کرده است. در تمام این آثار او بر اساس دغدغه هایش کار کرده است و به نوعی دغدغه هایش را ساخته. چه خوب است که آدم در زندگی درد و دغدغه داشته باشد و خودش را وقف دغدغه هایش کند.
‌‌
پس اگر شما هم می خواهید تجربه های یک آدم دغدغه مند را بشنوید و به سایت عماریار در این لینک تشریف بیاورید و به تماشای کارگاه آموزشی مفیدی کیا بنشینید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید