به گزارش راهنوشت، «علی حیاتی» فارغالتحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر تهران است. در همان سالهای تحصیل در دانشگاه، «هیئت هنر» را تأسیس میکند و پس از مدتی تصمیم میگیرد به کمک اعضای هیئت هنر یک مجموعه گرافیکی را تاسیس کنند.
حیاتی که اکنون مدیر آتلیه طراحی سه در چهار و طراح پوسترهای معروف «منع مصرف کالاهای اسرائیلی» است، در قسمت «از امروز» سایت عماریار، تجربیات خود از فراز و فرودهای یک کار تیمی را به اشتراک گذاشته است که به ارائه نکات مهم آن میپردازیم:
داراییهای یک مدیر فرهنگی موفق
در بین انواع مدیریتها، یکی از سختترینها، مدیریت فرهنگی هست؛ چرا؟ چون افراد روحیه حساسی دارند.
یک مدیر فرهنگی قبل از هر ویژگیای باید کاریزمای مدیریت داشته باشد تا بتواند افراد را دور هم جمع کند.
در درجه دوم باید بتواند با نیروهایش تعامل عاطفی و دوستی برقرار کند. ما قبل از تأسیس آتلیه سه در چهار، در هیئت هنر با هم رفیق و برادر بودیم و پس از مدتی تصمیم گرفتیم این مجموعه را تأسیس کنیم و همچنان آن جو دوستانه را حفظ کردهایم. این تعامل داشتن و ارتباط روحی گرفتن با نیروها خیلی مهم هست. برقراری ارتباط روحی باعث میشود وقتی که مشکلی برای یک شخص یا مجموعه پیش میآید، در رفع و رجوع کردن مشکلات او موثر باشیم.
ریشه بسیاری از بنبستهای کارهای تیمی همین عدم تعامل و عدم رفاقت مدیر مجموعه با اعضا هست.
بعد از تعامل، صداقت و شفافیت باعث میشود از لحاظ فنی هم قوی شویم.
درس قبلی از این سیر:
تجربهنگاری «فراز و فرودهای یک کار تیمی» / قسمت اول: چرا کار تیمی بهتر است؟