خانه گفت و گو خود را مدیون مرحوم سلحشور می دانم - گفت و گو با...

خود را مدیون مرحوم سلحشور می دانم – گفت و گو با کارگردان تله فیلم امان نامه

به گزارش سایت راه نوشت، سیامک مختاری یکی از کارگردانان فیلم «امان نامه» در گفت و گویی درباره این این فیلم اظهار داشت: تم اصلی این فیلم بر اساس یکی از خاطرات سردار «قاسم سلیمانی» مبنی بر دستگیری یکی از تروریست ها گرفته شده  است و اینکه مقام معظم رهبری به سردار سلیمانی می فرمایند: «چون به این تروریست امان دادن شده نباید دستگیر شود». بر اساس این حادثه واقعی فیلمنامه ای نوشته و کار شد.

 کارگردان «آذرخش» با اشاره به نقش پر رنگ «فرج الله سلحشور» در این فیلم گفت: من خود را مدیون زنده یاد سلحشور می دانم. او برای کارگردانانی که کسی به آنها اعتماد نداشت، از آبروی خود مایه گذاشت، چون کسی روی فیلمساز تازه کار سرمایه گذاری نمی کرد، اما مرحوم سلحشور این اعتقاد را نداشت. با اینکه درگیر نوشتن فیلمنامه حضرت موسی (ع) بود، واقعا از ما حمایت می کرد. 

وی در ادامه گفت: من نزیک به چهار سال دنبال این بودم که اولین فیلم داستانی خود را بسازم و موفق نمی شدم، تا اینکه متوجه شدم موسسه تبیان از فیلمسازان مومن انقلابی که پیشینه مستندسازی دارند، دعوت کرده تا با گذراندن یک دوره یک ساله زیر نظر «منصور براهینی» فیلم داستانی بسازند.

 مختاری درباره همکاریش با موسسه تبیان ادامه توضیح داد: بعد از اتمام دوره یک فیلمنامه به ما ارائه شد که باید آن را می ساختیم و بعد از آن چند طرح به ما داده شد تا یکی از آنها را انتخاب کرده و برای ساخت اقدام می کردیم. من طرح امان نامه را انتخاب کردم و بعد از ۲ ماه با مشاوره «جمال شورجه» مراحل پیش تولید و ساخت طی شد.

مختاری در توضیح نوع شرایط و محدودیت های فیلم امان نامه بیان داشت: به دلیل اینکه در این فیلم به سپاه و مقام معظم رهبری اشاره شده است، معذوریت‌های متعددی داشتیم و نمی خواستیم که به قومیت خاصی اشاره کنیم. برای همین لهجه و لباس مردم محلی ارتباطی به شرق کشور ندارد.

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید