خانه خانه1-1 حجت غیب‌الله‌زاده در برنامه هفت: منصور، پرفروش‌ترین فیلم اکران‌های مردمی عمار

حجت غیب‌الله‌زاده در برنامه هفت: منصور، پرفروش‌ترین فیلم اکران‌های مردمی عمار

به گزارش راه‌نوشت، حجت غیب‌الله‌زاده ، مسئول اکران‌های مردمی و عماریار که در برنامه سینمایی هفت حضور یافته بود با اشاره به بعد مردمی جشنواره عمار گفت: یکی از مشخصه‌های بارز و پررنگ در جشنواره عمار این است که خود مردم برگزارکننده جشنواره هستند و اصطلاحاً صاحب آن خود مردم هستند. از مدل برگزاری جشنواره که در سینما فلسطین تهران برگزار شد گرفته تا بقیه شهرستان‌ها که اکران‌هایشان همزمان با شروع جشنواره در تهران شروع شده است.

وی افزود: به جز تهران، در ۱۰ استان و ۲۵ شهرستان این مراسم برگزار و اکران‌ها انجام شد و در طی سال هم اکران‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.
غیب‌الله‌زاده اضافه کرد: همزمان با اکران‌های حضوری جشنواره سعی کردیم در دو پلتفرم‌ عماریار و اکران مردمی هم بیش از 150 اثر بخش‌های رقابتی جشنواره را برای علاقمندان به نمایش بگذاریم که شکر خدا استقبال قابل توجه بود و مجموع این دو پلتفرم بیش از 400 هزار نفر بازدیدکننده داشتند.

مسئول عماریار با اشاره به اینکه امسال استقبال فیلم‌سازان از جشنواره نسبت به سال‌های پیش افزایش پیدا کرده بوده گفت: امسال 3300 اثر در بخش‌های اصلی جشنواره شرکت کرده بودند.
وی درباره برگزیدگان جشنواره دوازدهم توضیح داد: امسال چهل و پنج اثر برگزیده در بخش‌های مختلف داشتیم که 31 لوح افتخار و 14 فانوس عمار به فیلمسازان تقدیم شد.

غیب‌الله زاده در تکمیل صحبت‌هایش درباره اکران‌های مردمی گفت: یکی از بخش‌های مهم عمار که موازی با خود جشنواره شکل گرفت، شبکه اکران مردمی عمار است که در شهرهای مختلف فعال است و سعی بر این است که بتوانیم هر سال آن را پررنگ‌تر کنیم.

در ۶ سال اول پدیدار شدن عمار هدف ما گسترش مخاطب بود تا یک پیوست اجتماعی برای آن شکل بگیرد. بعد از آن ما کم کم پیوست اقتصادی را هم به عمار افزودیم و سعی بر این شد که فیلم‌هایی که در عمار شرکت می‌کنند به یک چرخه اقتصادی هم دست پیدا بکنند.
به این صورت که ما برخی از آثاری که در عمار شرکت می‌کنند و قابلیت خوبی برای اکران اقتصادی دارند و فیلمساز هم علاقه‌مند به شرکت در این چرخه باشد را انتخاب و در چرخه اکران مردمی اکران می‌کنیم.

مسئول اکران‌های مردمی عمار با اشاره به اینکه در اکران‌های حضوری عمار در حوزه مستند آثار مختلفی به فروش قابل‌توجهی دست یافته‌اند گفت: در بحث مستند که اقتصادی برای آن در سینمای ایران متصور نیست ما یک نگاه ویژه داریم و مستندهایی داشتیم که فروش ۱۰۰ میلیونی و ۲۰۰ میلیونی داشتند.
وی افزود: همچنین در حوزه فیلم داستانی، از جمله فیلم‌هایی که در این شبکه خوب دیده شدند می‌توان به منطقه پرواز ممنوع اشاره کرد که موازی با اکران‌های سینمایی‌اش، در شبکه اکران مردمی بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون فروش و حدود ۲۸۰ هزار مخاطب داشت.
آثاری مثل انیمیشن بنیامین، فیلم ۲۳ نفر، فیلم آبادان ۱۱۶۰ نیز از فیلم‌هایی بودند که در این شبکه فروش قابل توجهی تجربه کردند.

آخرین فیلمی که در این شبکه اکران کردیم فیلم سینمایی منصور بود که اکران‌های آن همچنان ادامه دارد و تا به این لحظه بیش از ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون فروش و بیش از ۱۱۰ هزار نفر مخاطب را تجربه کرده است.

وی در توضیح سازوکار اکران‌های مردمی گفت: در اکران های مردمی دغدغه‌ی فیلمساز جهت صیانت از فیلمش محترم شمرده می‌شود و ما از طریق نرم‌افزار سینما مردم این را تضمین کرده‌ایم. نکته حائز اهمیت دیگر کم‌هزینه بودن این اکران‌هاست. دغدغه‌ی ما این است که بتوانیم همزمان با اکران هر فیلم در سینماها شرایطی را مهیا بکنیم که در شهرستان ها و روستاها و هر جایی که به سینما دسترسی ندارند بتوانند از این امکان استفاده بکنند و به تماشای فیلم‌ها بنشینند.

غیب‌الله‌زاده در پایان از علاقه‌مندان دعوت کرد که از طریق سایت اکران مردمی به جمع اکران‌کنندگان بپیوندند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید