خانه خانه1-1 برای شما / جهاد سازندگی به روایت دوربین‌ها

برای شما / جهاد سازندگی به روایت دوربین‌ها

به گزارش سایت راه‌نوشت، همین که آدم‌ها دنبال به اصطلاح حال خوب می‌گردند یعنی نمرده‌اند، ولی حال خوب کجاست؟ توی الکی خندیدن؟ فیلم دیدن؟ تماشای خندوانه؟ خوابیدن؟ یا یک لیوان چای دارچین؟!

توی همه این‌ها هست اما هیچ کدامشان حال خوب نیست. هیچ کدام تضمینی ندارد که بعدش به اندازه چند تا گونی سنگ از روی دوشت برداشته شده و سبکی؛ ولی یک چیز توی این جهان همه‌ی آرامش و رضایت درونی را توی خودش جمع کرده، یک کار، کاری که به آن می‌گویند کار جهادی، شما بخوانید «برای شُما». همان کمک خودمان که هر جا و زمان که انجامش بدهی لبخند می‌زنی. بزرگی و کوچکی‌اش هم مهم نیست فقط باید واقعا برای کسی انجام بدهی تا بشود برای خودت، همین!

یاد گرفتنی نیست. درون همه ما یک «برای شما» پنهان است، فقط باید بیشتر نگاهش کنیم. با خنده‌ی الکی و دو ساعت فیلم هیچ چاله‌ای پر نمی‌شود و رسانه‌ها هم شاید باید به جای تکرار حرف‌های تکراری‌شان سراغ نمایش همین نسخه بروند. توی هر برهه و رویدادی از تاریخ که مردم فعل کمک کردن را صرف کرده‌اند حال خوب خودش با پای خودش آمده و حالا به تماشای آثاری بنشینید که نمونه‌هایی از این روایت‌ها را به تصویر کشیده‌اند در بسته معرفی مستندهایی برای جهاد سازندگی:

متولدین دره پنجشیر

مستند «متولدین دره پنج شیر»، روایتگر فعالیت گروهی جهادگران بسیجی در یکی از محلات قدیمی زاهدان است.

جهادگران با راه‌اندازی یک قرارگاه فرهنگی، شروع به شناسایی مشکلات محله می‌کنند. اعتیاد، اشتغال بانوان نیازمند، افزایش امکانات از جمله مشکلات پیش‌روی آن‌هاست.

جهاد سازندگی به روایت دوربین‌ها
مستند متولدین دره پنج شیر

سلام مهربون

مستند «سلام مهربون»، روایتی از شهید مدافع حرم محمود شفیعی است.

محمود شفیعی از سال هشتاد مشغول فعالیت‌های جهادی در مناطق محروم غرب کشور است. در سوریه نیز در کنار مبارزه با تکفیری‌ها، رسیدگی به اوضاع زندگی محرومان سوری و انجام کار جهادی از اولویت‌های اوست.

جهاد سازندگی به روایت دوربین‌ها
مستند سلام مهربون

لمس مرگ

مستند «لمس مرگ»، گوشه‌ای از تلاش‌های کارکنان سازمان بهشت زهرا در تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی را به تصویر می‌کشد. افرادی که بدون ترس از ابتلا به بیماری برای حفظ عزت و شرافت، پیکر متوفیان کرونایی را به خاک می‌سپارند.

جهاد سازندگی به روایت دوربین‌ها
مستند لمس مرگ

سرچشمه _ تشکیل جهاد سازندگی

برنامه «سرچشمه»، موضوعات مختلف تاریخ انقلاب را با حضور شاهدان عینی و کارشناسان آن موضوع مورد بررسی و موشکافی قرار می‌دهد و برای اولین بار فیلم‌های کمتر دیده شده تاریخ انقلاب را به نمایش می‌گذارد.

جهاد سازندگی به روایت دوربین‌ها
مستند سرچشمه

ستاره

مستند «ستاره»، روایتی است از اهداء عروسک‌های دست‌بافت مادری که به نیت فرزند شهیدش آنها را می‌بافد و به مردم مناطق زلزله زده هدیه می‌کند.

جهاد سازندگی به روایت دوربین‌ها
مستند ستاره

باتک

مستند «باتک»، به حضور نیروهای جهادی و برپایی بیمارستان فوق تخصصی صحرایی در روستای باتک سیستان و بلوچستان می‌پردازد.

جهاد سازندگی به روایت دوربین‌ها
مستند باتک

یاران او

مستند «یاران او»، روایتگر فعالیت‌ها و مجاهدت‌های حجت‌الاسلام سید نبی‌الله موسوی‌فرد است و ایشان را به عنوان یک الگو در زمینه فعالیت‌های جهادی–انقلابی و به خصوص مردمی بودن معرفی می‌کند.

جهاد سازندگی به روایت دوربین‌ها
مستند یاران او

مهندس امین

مستند «مهندس امین» روایتی از زندگی شهید امین شیرزای است؛ شهیدی که در اردوی جهادی به فیض شهادت نائل آمد.

بعد از شهادت این جهادگر، پویش سه شنبه های مهدوی نه تنها در سراسر ایران، حتی در بعضی از کشورها از جمله فرانسه گسترش پیدا کرد.

جهاد سازندگی به روایت دوربین‌ها
مستند مهندس امین

زاده بحران

مستند «زاده بحران»، روایتی است هیجان‌انگیز از ناگفته‌های بحران کرونا در گیلان و نقش آفرینان اصلی مقابله با آن.

روایتی از آن‌هایی که موجب شدند گیلان هیچ وقت به صورت جدی شاهد موج دوم کرونا نباشد.

جهاد سازندگی به روایت دوربین‌ها
مستند زاده بحران

بدون مرز

مستند «بدون مرز»، به خدمات دکتر سید ناصر عمادی چاشمی، پزشک متعهدی که در مناطق محروم داخل و خارج کشور انجام وظیفه می‌کند می‌پردازد.

جهاد سازندگی به روایت دوربین‌ها
مستند بدون مرز

هجوم آب

مستند «هجوم آب»، گزارشی از سیل شیراز و کارهای انجام شده می‌باشد.

جهاد سازندگی به روایت دوربین‌ها
مستند هجوم آب

بیگانه‌های آشنا

مستند «بیگانه های آشنا»، به بررسی متفاوت سیل سال ۹۸ در استان‌های خوزستان و لرستان می‌پردازد و تلاش دارد با بررسی نقاط مغفول واقع شده سیل آن سال، به شبهات مطرح شده درباره رویدادهای سیل رخ داده، پاسخ دهد.

جهاد سازندگی به روایت دوربین‌ها
مستند بیگانه‌های آشنا

جهت تماشای این مستندها و دیگر آثار مرتبط با موضوع جهاد سازندگی اینجا کلیک کنید.

نویسنده: فاطمه محجوبی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید