خانه خانه3 توصیه آیت‌الله شب‌زنده‌دار به تماشای «زندگی پس از زندگی»

توصیه آیت‌الله شب‌زنده‌دار به تماشای «زندگی پس از زندگی»

آیت‌الله شب‌زنده‌دار، عضو فقهای شورای نگهبان با توصیه به تماشای برنامه «زندگی پس از زندگی» گفت: تقوا از اسباب آمرزش است زیرا همه انسان ها مرگ را می چشند و به آمرزش نیاز دارند.

به گزارش راه‌نوشت، آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار استاد درس اخلاق حوزه علمیه، عصر دیروز در سلسله جلسات درس اخلاق دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: اگر انسان در هنگام انتخاب های خود از چیزهایی که مورد رضایت خداوند نیست چشم‌پوشی کند خداوند یسر و گشایش را مقدر می کند.

وی در ادامه با بیان تأثیرات تقوا از دیدگاه قرآن، ابراز کرد: بعد از نمازها تأکید شده آیه «وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا» قرائت شود تا یادآوری کند انسان دوست دارد در گذراندن امورات آسانی و همواری باشد که راهش تقوا است؛ یکی دیگر از آثار تقوا در آیه «وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يُكَفِّرْ عَنْهُ سَيِّئَاتِهِ» آمده که آلودگی های انسان را می پوشاند و این را می توان وعده الهی دانست که به توبه هم احتیاج ندارد که البته عمل به توبه که واجب است شرط تقوا است.

آیت الله شب زنده دار در ادامه با توصیه به تماشای برنامه «زندگی پس از زندگی» گفت: همه انسان ها به آمرزش و مغفرت احتیاج دارند زیرا طعم مرگ را همه می چشند و در اینجا تقوا می‌تواند مایه آمرزش باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ» تأکید کرد: در این آیه دو بار امر به تقوا شده است از این رو که از شدت وسوسه های دنیایی مشتری بازار تقوا کم است و ویژگی های دنیایی اجازه نمی دهد انسان به یاد فردا باشد؛ در خصوص تکرار در این آیه دو نظر وجود دارد که در نظر اول تقوای دوم را غیر از تقوای اول می داند.

منبع: خبرگزاری رسا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید