خانه خانه3 تصویربرداری سریال کرونایی مسعود ده‌نمکی از ۷۰ درصد گذشت

تصویربرداری سریال کرونایی مسعود ده‌نمکی از ۷۰ درصد گذشت

مسعود ده‌نمکی چهره نام‌آشنایی میان مخاطبان است. او با ساخت کارهایش توانسته توجه و رضایت تماشاگرانش را جلب کند. برای او مدیوم سینما و تلویزیون تفاوتی ندارد. وقتی قرار باشد کاری بسازد برای هر دوی این مدیوم زمان می‌گذارد و سعی می‌کند کارهای مخاطب‌پسند ارائه کند. او این روزها مشغول کارگردانی سریال تلویزیونی «آزادی‌مشروط» برای سیمافیلم است. این اثر با محوریت طنز درباره فعالیت گروه‌های جهادی، کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا و مصائب و شیرینی‌های این دوران است. هم‌اکنون ده‌نمکی همراه با گروهش در کرج مشغول ادامه تصویربرداری این سریال است که بازیگران بسیاری در آن نقش‌آفرینی کردند. بازیگرانی که تجربه بازی در کارهای جدی و طنز را دارند.

به گزارش سایت راه‌نوشت، سریال آزادی مشروط اوایل اردیبهشت‌ماه در لوکیشنی نزدیک امامزاده حیدر در کرج با حضور بازیگرانی همچون علیرضا مسعودی، سروش جمشیدی، علیرضا استادی، مهران رجبی و پوراندخت مهیمن کلید خورد. این سریال طی ماه‌های گذشته روند پیش‌تولید خود را طی می‌کرد. ده‌نمکی در سریال آزادی‌مشروط با روایت یک قصه شیرین و طنز  از زاویه‌ای تازه به موضوع کرونا در کشور می‌پردازد و سعی دارد رنگ‌ولعاب قصه و کار برای مخاطبان متفاوت باشد، زیرا سعی کرده یک قصه روان و جذاب را جلوی دوربین ببرد.

یک قصه جذاب و روان

با توجه به این‌که این روزها شاهد شیوع بیماری کرونا و موج هفتم این ویروس هستیم می‌توان گفت سریال آزادی‌مشروط که با این محوریت تولید می‌شود، می‌تواند اثر ماندگاری از این مقطع زمانی باشد. به همین دلیل پیش‌بینی حاکی از آن است که او یک سریال خاطره‌انگیز را برای مردم به تصویر می‌کشد.

تا امروز آنچه در رسانه‌ها درباره قصه سریال تلویزیونی آزادی‌مشروط منتشر شده این است که سریالی با محوریت کرونا در ۳۰ قسمت ساخته می‌شود اما پیگیری‌های ما نشان می‌دهد قصه سریال آزادی‌مشروط درباره سه زندانی است که به‌دلیل جرم‌هایشان در زندان به‌سر می‌برند اما ورود کرونا باعث شده آنها آزادی‌مشروط داشته باشند و بتوانند با خدمت‌کردن بخشی از دوره محکومیت خودشان را جبران کنند.

ده‌نمکی برای این سه نقش علی مسعودی، سروش جمشیدی و علیرضا استادی را انتخاب کرده است؛ سه بازیگری که در کارنامه‌شان نقش‌های متفاوتی به‌چشم‌می‌خورد و حالا هرسه کنار هم قرار گرفته‌اند و تلاش می‌کنند نقش‌آفرینی متفاوتی برای بینندگان تلویزیون داشته باشند.

سپری‌شدن ۷۰ درصد از کار

همچنین پیگیری‌های ما نشان می‌دهد گروه سازنده سریال آزادی‌مشروط، این روزها در بیمارستانی در کرج مشغول است و تا امروز  ۷۰درصد از تصویربرداری سپری شده است. نکته قابل‌تامل در سریال آزادی‌مشروط این است که روزهای کرونایی به‌دلیل فوت بسیاری از هموطنان تلخ و گزنده بوده اما ده‌نمکی قصد ندارد با ساخت مجموعه آزادی‌مشروط کام مردم را تلخ کند. بنابراین او از زبان طنز بهره برده تا بتواند تصویرگر فعالیت کادر درمان در این ایام و سختی‌هایی که با آنها دست‌وپنجه نرم کردند داشته باشد.

در هریک از آثار تلویزیونی بازیگران متناسب با شخصیت‌هایی که نوشته شده، حضور دارند ولی از آنجا که سریال ده‌نمکی جزو کارهای پرلوکیشن و پربازیگر است، او برای این اثر سراغ ۲۰۰ هنرمند رفته است. درواقع او برای این‌که بخواهد مجموعه آزادی‌مشروط را برای مخاطبان جذاب‌تر کند، از تعدد لوکیشن و بازیگر بهره برده است. درمجموع تمام صحنه‌های این سریال در تهران و کرج ضبط می‌شود. کریم خودسیانی و شهاب عباسی فیلمنامه این سریال ۳۰ قسمتی را براساس طرحی از مسعود ده‌نمکی نوشته‌اند.

جاویدنیا در لباس نمایشگاهدار اتومبیل

علیرضا جاویدنیا یکی از بازیگران سریال تلویزیونی آزادی‌مشروط است. این هنرمند بیشتر به واسطه برنامه «جمعه‌ایرانی» در میان مخاطبان شهره است، حتی می‌توان گفت او همراه زنده‌یاد منوچهر نوذری، احمد شیشه‌گران و سعید توکل از پایه‌گذاران برنامه «صبح جمعه با شماست». این هنرمند در طول این سال‌ها هرازگاهی هم در تلویزیون حضور داشته است. او این روزها مشغول بازی در سریال تلویزیونی آزادی‌مشروط است. وی در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که «سال‌ها بود در هیچ سریالی بازی نکرده بودید تا این‌که شنیدیم مقابل دوربین آقای ده‌نمکی رفته‌اید. چطور شد که یکباره وارد چنین پروژه ای شدید؟»، می‌گوید: خودم هم باورم نمی‌شد روزی چنین اتفاقی بیفتد. البته در این سریال حضور کوتاهی دارم. اتفاقا زمانی که آقای کلهر، دستیار آقای ده‌نمکی با من تماس گرفت، بدون این‌که فیلمنامه و نقش را بخوانم و اصلا بدانم قرار هست چه اتفاقی بیفتد آن را نپذیرفتم اما بعد که دوباره تماس گرفت و به دفتر رفتم و دراین‌باره صحبت کردیم، متوجه شدم نقش یک نمایشگاهدار اتومبیل است. البته از این دست نقش‌ها در رادیو تیپ گرفته بودم و کار کردم. به نظرم کار جالبی خواهد شد. من در این سریال با آقای فلاحی‌پور کار کردم که پیش از این هم تجربه همکاری داشتیم.

منبع: روزنامه جام جم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید