خانه خانه3 تجلیل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عوامل تولید سرود «سلام فرمانده»

تجلیل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عوامل تولید سرود «سلام فرمانده»

وزیر فرهنگ در حاشیه هفتصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور از عوامل تولید سرود «سلام فرمانده» تجلیل کرد.

به گزارش سایت راه‌نوشت، هفتصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور صبح سه شنبه 24 خرداد با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و اعضای این شورا در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وزیر فرهنگ در بخشی از این جلسه که به تجلیل شورای فرهنگ عمومی کشور از عوامل سرود «سلام فرمانده» اختصاص داشت، درباره این اثر گفت: این سرود به عنوان یک اثر بزرگ و افتخار ملی، این روزها به تقویت فضای عمومی و توسل به حضرت ولیعصر (عج) منجر شده که با اجتماعات چند ده هزارنفری در سراسر کشور و چندصد هزارنفری در برخی شهرهای بزرگ، اوج اقتدار فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را به رخ بکشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه افزود: سرود «سلام فرمانده» در تقویت اشتیاق عمومی پس از شنیدن نام مقدس حضرت ولیعصر (ع) نقش به سزایی داشته است و در راستای همین نقش، شاهد بازخوانی سرود به زبان‌ها و گویش‌های مختلف در کشورهای گوناگون بوده‌ایم که همین موضوع از عظمت بزرگ این اثر نشات گرفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اخلاص، دستمایه اصلی تولید سرود «سلام فرمانده» بوده که همین اخلاص موجب برکت و درخشش این اثر شده و از سوی دیگر این روزها موجب وحدت، افتخار و مباهات ملت ایران شده است.

وزیر فرهنگ در ادامه این جلسه به برپایی افتتاحیه بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) که در آستان مقدس رضوی برگزار شد، اشاره کرد و گفت: هنرمندان اصیل فرهنگ ایرانی اسلامی افتخارشان خدمت به اهل بیت (ع) است و رونمایی از تابلوی «نماز باران» اثر حسن روح الامین و اجرای زیبای موسیقی حجت اشرف زاده در این مراسم تنها بخشی از خدمت و ارادت هنرمندان به اهل بیت (ع) محسوب می‌شود.

ارائه گزارشی از برپایی آخرین دوره نمایشگاه کتاب تهران و بحث و بررسی درباره طرح ملی نشاط اجتماعی پساکرونا از موضوعات مورد بحث در هفتصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور بود.

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید