به گزارش راهنوشت، «علی حیاتی» فارغالتحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر تهران است. در همان سالهای تحصیل در دانشگاه، «هیئت هنر» را تأسیس میکند و پس از مدتی تصمیم میگیرد به کمک اعضای هیئت هنر یک مجموعه گرافیکی را تاسیس کنند.
حیاتی که اکنون مدیر آتلیه طراحی سه در چهار و طراح پوسترهای معروف «منع مصرف کالاهای اسرائیلی» است، در قسمت «از امروز» سایت عماریار، تجربیات خود از فراز و فرودهای یک کار تیمی را به اشتراک گذاشته است که به ارائه نکات مهم آن میپردازیم:
درس سوم: چند خط تجربهی فعالیت فرهنگی
در عرصه فردی:
مقدمات ورود به عرصه هنر، دغدغه و استعداد و کمی تخصص است.
همانطور که در قرآن ذکرشده، انسان با سعی کردن موفق میشود. سعی کردن باعث رشد آدم میشود.
فقط کیفیت بالای کار سکوی موفقیت است نه اسم و روابط افراد.
میتوانید تخصص خود را آموزش دهید.
در کار گروهی:
اگر فکر کنیم در کار گروهی بودجه کمتر میشود و اعتبار نصف میشود دچار مکر شیطان شدهایم.
مانع دیده شدن اسم اعضاء گروه نشویم، اسم تمام اعضا را نام ببریم حتی نیروی نظافتی.
برای افراد ویژگی تعریف نکنید، از کسانی که ویژگی و تخصص دارند استفاده کنید.
با نیروی استعدادمحور و اخلاقمدار کار کنید.
برای هر نیرویی با توجه به تخصصش کار تعریف کنید.
به لحاظ مشکلات اقتصادی اگر تیم همدل باشند و شفافیت در آن وجود داشته باشد، هیچوقت از هم گسسته نمیشوند. مدیر و اعضا باید در سود و زیان شریک باشند.
در ایدهیابی:
از یک طرح به تولیدات مختلف با زاویه دید جدید برسید.
کارهای خوب را مهندسی معکوس کنید و از دل آن سوژهها به ایده جدید برسید.
و در آخر:
نیاز اعتقادی و نیاز مالی مکمل یکدیگر هستند. ( نیاز اعتقادات، با نیاز مالی باید برآورده شود)
درس قبلی از این سیر:
تجربهنگاری «فراز و فرودهای یک کار تیمی» / درس دوم: داراییهای یک مدیر فرهنگی موفق