خانه پرونده کارگاه آموزشی تهیه کنندگی و کارگردانی انیمیشن با محمد امین همدانی -...

کارگاه آموزشی تهیه کنندگی و کارگردانی انیمیشن با محمد امین همدانی – دنیای تصویر متحرک

همه نقاش های دوره کلاسیک آرزو داشتند تا یک روز بتوانند آثارشان را از این سکون و سکوت درآورند و در پی دم مسیحایی بودند تا به این نقش و نقوش جان تازه ببخشند از همان عصر پارینه سنگی و نقوش به جا مانده از آن که انسان ها سعی می کردند با نقاشی های تداومی داستانی را برای خودشان و ایندگان روایت کنند تا آرزو های شعرا و ادبا که صنعت جان بخشی به اشیا یا تشخیص را وارد نظم و نثر کردند تا مجسمه سازان و نگارگران همه و همه سعی می کردند تا زنده بودن و زندگی را در آثار خودشان متبلور کنند که انسان به زنده بودن اش است که انسان است.میل به حیات و زنده بودن آنچنان است که گذشتگان زندگی اشان را وقف پیدا کردن اکسیر جاودانگی می کردند.

این آرزو با ظهور هنر هفتم محقق شد.حالا اشیا به مدد دوربین و صداگذاری می توانستند هر آنچه در زندگی انسانی نمود دارد و بلکه فراتر از آن را اجرا کنند.اما هنوز یک چیز کم بود،سینما همه ظرفیت های لازم برای به تصویر کشیدن پرستوی خیال را نداشت.

بنابراین هنرمندان هنری را ابداع کردند که چونان پیام هرمس برای یونانیان و دم عیسی برای نصرانیان و آب حیات برای حیات جویان بود.

انمیشن، این جادوی خیال که تصاویر مرده را به تحرک وا می دارد و به آنها جانی تازه می بخشد و قرار است با محمد امین همدانی به این دنیای ناشناخته سفر کنیم.

هنرمندی که با تولید آثاری در حد استاندارد های جهانی جوایز مختلف جشنواره های بین المللی از اقصی نقاط دنیا از فرانسه و آلمان و گرفته تا آمریکای شمالی و مکزیک و آسیا پاسیفک را از ان خود کرده است.

همدانی که با تاسیس گروه هفت سنگ ماهان کار خود را آغاز کرد و با تاسیس خانه انیمیشن ابداعاتی در این عرصه داشت،با تولید انیمیشین سینمایی فهرست مقدس عرصه های جدیدی در تولید انیمیشن گشود.

کسی که داور چندین جشنواره داخلی و خارجی بوده و یک انیمیشن ساز حرفه ای است.

او بیش از 15 سریال انمیشینی و چند اثر سینمایی در کارنامه دارد که اثر آخر او ” فهرست مقدس” یکی از موفق ترین آثار انمیشینی ایرانی بوده که در هر دو عرصه جلب نظر منتقدین و داوران و فروش(که معضل همیشگی سازندگان انمیشین بوده) موفق باشد.

پس اگر شما هم علاقه مندید تا از تجربیات این سالهای محمد امین همدانی بهره مند شوید به سایت عماریار تشریف فرما شوید و این کارگاه را تماشا کنید.

‌‌

همدانی مطلع سخنان خویش را در این کارگاه به بیان اولین تجربه هایش از ساخت انیمیشن در نوجوانی می پردازد و از مشکلات پیش رو در حوزه ساخت انیمیشن می گوید.

همدانی از روندی می گوید که موجب تاسیس یک مجموعه تولید انیمیشن شد و نام آن را خانه انیمیشن نامید، ‌‌همدانی در ادامه فرآیند تولید پروژه ها و آثار تولید شده توسط او و تیمش؛ همچون “فهرست مقدس” و یا پروژه های که با آن همکاری داشته، همچون “شاهزاده روم”، “روبان” و… را برای هنرجویان تشریح کرد.

‌‌همدانی در انتها و در پاسخ به پرسش های مخاطبین، پنج محور تولید صنعتی، حقوق سرمایه انسانی، اخلاق حرفه ای در تولید، کارکرد بین رشته ای دپارتمان های هنری و تهیه کنندگی و کارگردانی را از بزرگترین مشکلات تولید در حوزه انیمیشن برشمرد.

دنیای تصویر متحرک

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید