خانه گفت و گو بغض همسر شهید رضایی‌نژاد، پس از دیدن فیلم «هناس» / از فیلمی...

بغض همسر شهید رضایی‌نژاد، پس از دیدن فیلم «هناس» / از فیلمی که ساخته شد رضایت کامل دارم + فیلم

به گزارش راه‌نوشت، شهره پیرانی ، همسر دانشمند شهید داریوش رضایی‌نژاد و سوژه اصلی فیلم «هناس»، به تماشای این فیلم در خانه جشنواره فیلم فجر نشست و در نشست خبری آن نیز حضور یافت.

پیرانی در تشریح حس خود نسبت به این فیلم گفت: من هر بار فیلم را می‌بینم تا مدت‌ها درگیر آن هستم. قطعا برای من سنگین است، چون لحظات ترور همسرم را تداعی می‌کند و این خیلی سخت است.

وی در پاسخ به این سوال که چه قدر داستان فیلم مبتنی بر واقعیت بود بیان داشت: هیچ نقطه‌ای از فیلم نیست که نسبتی با واقعیت نداشته باشد. شاید به فراخور درام برخی نقاط برجسته یا تضعیف شده باشد اما همه مبتنی بر واقعیت بود و به طور مرتب من با سناریست‌ها در ارتباط بودم. حتی تست‌های روانشناسی هم انجام شد تا شخصیت روانشناسی من و همسرم به دست آید.

همسر این دانشمند شهید افزود: در همه مراحل فیلم آقای شفاه (تهیه‌کننده) و آقای دارابی (کارگردان) من را در جریان می‌گذاشتند و نظر من را می‌خواستند ولی از یک مرحله به بعد من گفتم آنچه که بهترین روایت را دارد شما انجام بدهید و اختیار کامل را به آن‌ها سپردم و گفتم من همراه شما هستم.

ایشان درباره اینکه چه قدر مریلا زارعی توانست نقش ایشان را خوب بازی کند اظهار داشت: حرکات دست و میمیک صورت خانم زارعی خیلی شبیه به من بود و من کاملا راضی بودم.

شهره پیرانی راجع به مسئله اصلی فیلم توضیح داد: مسئله فیلم «انتخاب» بود؛ اینکه یک آدم بین اولویت‌هایش انتخاب می‌کند، انتخاب بین اولویت برجسته‌تر و یک چیز کوتاه مدت؛ چیزی که در واقع من انتخاب کردم.

وی در پایان گفت: از فیلمی که ساخته شد رضایت کامل دارم و حضور من در نشست خبری فیلم برای اعلام حمایت از فیلم است.

«هناس» فیلمی از لحظات سخت و پراسترس زندگی شهید رضایی‌نژاد، ایستادگی و مبارزه مقابل تهدید‌های دشمن و محکم ایستادن‌ روی آرمان‌های این دانشمند هسته‌ای کشورمان از دید همسرشان است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید