خانه دسته‌بندی نشده اینجا همه دنبال امیدند!! / «ایران امروز» برنامه ای تلویزیونی برای روایت...

اینجا همه دنبال امیدند!! / «ایران امروز» برنامه ای تلویزیونی برای روایت پیشرفت ها

محمدجعفر خسروی: “ایران امروز مبتنی بر راهبرد شبکه یک، شکل گرفته که همانا روایت پیشرفت است. منتها در «ایران امروز» روایت پیشرفت و هویت را مدنظر داریم و به آن می‌پردازیم. مقصود ما در روایت پیشرفت، رفتن به سراغ شرکت‌های دانش بنیان است که جمع کثیری از دانشمندان، دانش‌ورزان و دانش پژوهان جوان به برنامه می‌آیند. دستاوردهایی در خور توجه و تحسینی دارند و همه این اتفاقات در شرایط سخت و دشوار به نتیجه رسیده و اصلاً این‌طور نبوده شرایط ایده آلی را فراهم کرده باشند و نتیجه ایده آلی هم به دست آمده باشد.

شرایط الزاماً ایده‌آلی نبوده و اما نتایج ایده‌آلی بوده است. بازگویی این‌ها به مردم احساس امیدآوری و حصول نتیجه به رغم سختی‌ها و دشواری‌ها را در مردم به وجود می‌آورد. سعی کردیم این کار را بکنیم. در بخش فرهنگی و هنری به موضوع هویت می‌پردازیم طبیعتاً بخش قابل توجهی از مبانی هویتی جامعه ایرانی و اسلامی ما حوزه فرهنگ، ادب و هنر است که از این موضوع غفلت نکردیم که امیدواریم مورد اقبال قرار بگیرد.

البته در کنار آن در صورت اقتضا، مطالبه‌گری هم می‌کنیم و گاهی اوقات نقد و انتقاد هم داریم. از این مضمون هم روی گردان نیستیم اما به این منظور نیست که راهبردمان این باشد. بلکه صرفاً به اقتضا گاهی به این موضوع می‌پردازیم.”

و در ادامه افزود: من فکر می‌کنم یکی از بهترین روش‌های تولید برنامه در صداوسیمای کنونی، روش تولید مستند است. منظورم از مستند، تعریف کلاسیک مستند نیست. بلکه صُورِ مختلف مستندسازی؛ گفت‌و‌گوی ما هم وقتی با یک دانش‌پژوه دانش‌بنیان صحبت می‌کنیم یک گفت‌و‌گوی مستند است. همچنین انتخاب محتوا و سوژه ما هم مستند است.

خسروی تأکید کرد: من احساس می‌کنم که در این شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، شرایط تاریخی و…. آدم‌هایی در جامعه داریم از نسل تازه نفس دهه 60 و 70 که توانستند خودشان را با شرایط دشوار تطبیق بدهند و احساس خستگی را از خودشان دور کنند و بسازند. به نظرم می‌رسد کافی است ما فقط این آدم‌ها را نشان دهیم و این آدم‌ها را به نوعی یادآوری کنیم و به شرح احوال‌شان بپردازیم و به شکل قهری در مردم ایجاد امید می‌کند.

محمدجعفر خسروی در پشت صحنه برنامه تلویزیونی «ایران امروز» از حضور دانشمندانِ جوانی گفت که فرآیند پیشرفت‌شان می‌تواند برای نسل جدید انگیزه‌ساز باشد؛ تهیه‌کننده‌ای که اعتقاد دارد برای معرفی ایران نیاز به ژانگولربازی نیست.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید