خانه خانه1-3 چرا باید برای اکران منصور پیشگام و مشتاق باشیم ؟!

چرا باید برای اکران منصور پیشگام و مشتاق باشیم ؟!

به گزارش راه‌نوشت، اکران منصور «فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَات» است . از آن کارهایی که باید به پیشوازش رفت، باید برای اکرانش سر و دست شکست. «منصور» مزیت های زیادی دارد که در نوع خودش در سینمای فعلی ایران کم نظیر است.

منصور در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است!

تمام این سال ها که رهبر در تریبون مطرح می کرد «اقتصاد مقاومتی، درون زا و برون گراست»، ما پشت سر هم منبری و سخنران و کارشناس تحویل جامعه می دادیم که برای ما تبیین کنند مراد از درون زا و برون گرایی چیست! اما به همان نسبت از زبان هنر غفلت کردیم، زبان هنر که به جان همه ما می نشیند و با پوست و گوشتمان ممزوج می شود. منصور تنها اثر سینمایی است که با یک روایت جذاب، به تولید داخلیِ صنایع هایتِک (تکنولوژی های پیشرفته) آن هم در سالهایِ ابتدایی انقلاب می پردازد!

2– منصور روایتی از “ارتش” است!

بسیج، سپاه و ارتش دوشادش هم جنگ را پیش بردند. بدنه همراه ارتش، خود از عوامل جدی پیروزی انقلاب بود. ما که اول انقلاب به توصیه امام عزیز سرمستانه سرود می خواندیم که « … از آن کران شنیدیم، ارتش برادر ماست / مقام ملت ما، با جان برابر ماست / زير لوای اسلام، همکار و یاور ماست و دانلود سرود » در طول این سالها آثار کمی از دلاوری افسران و بدنه مسلمان و مکتبی ارتش تولید کردیم. آن طرف هم دشمن در زمین رسانه همه جور دست و پایی می زند تا در دل روایت های به ظاهر تاریخی اش نیروهای انقلابی نظامی را در مقابل هم قرار دهد و از تفرقه بین آن ها سخن به میان آورد! در این فضا منصور این جای خالی مهم را پر و این نقشه ها را هم نقش بر آب می کند.

3- منصور روایتی از تاریخ معاصر سانسور شده انقلاب است

منصور، مطرب و نهنگ عنبر از نظر همزمانی تاریخی در یک برهه اند؛ دوران جنگ! اما جریان فیلمسازی کاریکاتوری سینمای ایران این سال ها هرچه از آن سال ها ساخته عیش و نوش بوده و خلاص! انگار در کشور ایران جنگ 8 ساله یک اتفاق عادی و طبیعی بوده در حاشیه اتفاقات مهم پاسور بازی، عرق خوری، نوار غیر مجاز ، خوانندگی، حضور دستگاه ویدئو و … ! دهه شصت پر افتخار ملت ما را این چنین لجن مال کردند و “منصور” شجاعانه پنجه در پنجه این سینمایِ مبتذل ضد قهرمان هم انداخته!

4– منصور، داستان یک قهرمان

منصور تمام آن چیزی است که در سینمای قهرمان پرور به دنبال آن هستیم . شخصیت الگو پذیر شهید ستاری را آن طور که شایسته است برای ما به عنوان نماد یک قهرمان ملی تصویر می کند. منصور در این سینمای ضد قهرمان ایران گوهر است، گوهری که اگر قدرش را بدانیم «لَأَزيدَنَّكُم» نصیبمان است و اگر بی تفاوت باشیم و این نعمت را کفران کنیم «إِنَّ عَذابي لَشَديدٌ» می تواند گریبانمان را بگیرد!

5- منصور بر محور استقلال می چرخد

دشمن بعد از انقلاب تمام تلاشش را در زمین رسانه انجام داده که «استقلال» برای جوان امروز کشور ما (که انقلاب و جنگ را ندیده!) به عنوان یک آرمان بلندمرتبه رخ ننماید! تمام فشارش را آورده تا بگوید: ببین، همه چیز قیمتی دارد! استقلال هم همین طور! شکمت که گرسنه باشد می توانی استقلالت را هم پای میز مذاکره بیاوری! و منصور تلاش ارزشمندی است برای یک تو دهنی بزرگ به این ایده! منصور قصه ایست که برای ما می گوید “استقلال ارزش جان فشانی دارد، پای استقلال دین و مملکت باید خون داد…”

6- منصور کلیشه شکن است

منصور تلاش کرده در روایت های تکراری از خانواده و زندگی شهدا هم تغییری ایجاد کند. تغییری که این خانواده ها را از فرشتگان دست نیافتنی به موجوداتی زمینی تر و شبیه تر به همه مردم تبدیل می کند، که این در جای خودش قابل توجه است.
و این «منصور» است که آمده برای ما قصه شجاعت ، خود باوری و غرور را تعریف کند. منصور یک فیلم شریف مسلمان است. فیلمی که باید پای کارش آمد تا انشالله روز محشر پیش امام و شهدا سرمان بالا باشد …

برای ثبت‌نام اکران مردمی و سازمانی فیلم منصور می‌توانید از طریق سامانه Ammaryar.ir اقدام کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید