خانه خانه1-3 اهمیت کار ایجابی با زبان هنر

اهمیت کار ایجابی با زبان هنر

وحید جلیلی در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های دانشجویی گفت: کار ایجابی کنید، شعر می‌خوانند شعر بخوانید. هم‌افزایی کنید، همدیگر را پیدا کنید و از توان هم استفاده کنید.

به گزارش سایت راه‌نوشت، وحید جلیلی در اولین نشست از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی تشکل‌های دانشجویی گفت: خطبه ۳۴ نهج‌البلاغه آسیب شناسی علل شکست حکومت امیر‌المومنین از زبان خود حضرت است. اگر عاقل‌ترین و پاک‌ترین حکومت تاریخ در جنگ نرم شکست بخورد یعنی جمهوری اسلامی هم ممکن است شکست بخورد. می‌گویند شهدای هشت سال دفاع مقدس از آینده نظام خبر نداشتند که اینگونه رفتند برای جمهوری اسلامی جنگیدند، پس بگویید مدافعان حرمی که در سوریه جنگیدند برای چه رفتند؟ آن‌ها که در همین دهه نود زندگی می‌کردند. اینها اگر با ناکارآمدی جمهوری اسلامی مشکل دارند چرا به کارآمدترین بخش آن حمله می‌کنند؟

مگر کارآمدتر از قاسم سلیمانی هم داریم؟ اخوان المسلمین با آن همه عقبه که واقعی هم بود یک سال و نیم بیشتر در حکومت دوام نیاورد، اما بروید بخوانید آمریکا به گفته خود ترامپ ۷۰۰۰ میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کرد و شکست خورد.

او ادامه داد: نارضایتی محصول چیست؟ محصول فاصله امکانات و توقعات است. جنگ نرم یعنی اینکه اینترنشنال سعودی با تغذیه از عربستان به ایران حمله کند. عربستانی که شرایط آن بر همه مشهود است. به نظرتان مشکل آمریکا با ایران این چیزهاییست که در رسانه می‌گویند؟ عربستان که صدبرابر این‌ها را انجام می‌دهد بهترین روابط را با آمریکا دارد.

آقای جلیلی تاکید کرد: کار ایجابی کنید، شعر می‌خوانند شعر بخوانید. هم‌افزایی کنید، همدیگر را پیدا کنید و از توان هم استفاده کنید. بروید کتاب «ما می‌رویم تا خط امام بماند» شهید رجب بیگی را بخوانید، زندگی دیالمه را بخوانید، فکر نکنید زمان آنها وضع بهتر از الآن بود. در دوره‌ای کار به جایی کشیده شد که نوشتند تظاهرات علیه خدا، در روزنامه‌هایشان گفتند عاشورا نیز باید نقد شود. در دهه‌های مختلف ده‌ها بار تلاش کردند جمهوری اسلامی را سرنگون کنند. جنگ ما به ۴۳ سال اخیر برنمی‌گردد. ما زمانی بوسیله امیرکبیر با این‌ها جنگیدیم. زمانی بوسیله شهید مدرس با این جماعت جنگیدیم و دعوا، دعوای ایران‌گرایی و غرب‌گرایی است.

قائم مقام رئیس صدا و سیما افزود: حرف بزنید، نگویید شنیده نمی‌شود. مخاطب شما فقط آدم های دور و اطراف شما در دانشگاه نیستند.

وحید جلیلی گفت: آن‌ها از ایران بدون بمب اتم بیشتر از ایران دارای بمب اتم می‌ترسند. زیرا ایران با بمب اتم دشمن آن‌هاست بدون بمب اتم رقیب آن‌هاست و می‌خواهد سال‌ها نقشه آن‌ها برای دین‌زدایی را نقش بر آب کند و نسخه آلترناتیوشان را به آن‌ها ارائه دهد. بروید ببینید اول انقلاب کجا بودیم الآن کجاییم؟ ما بیست سال پیش نه نانو داشتیم، نه قدرت موشکی بودیم، نه وضع پزشکی ما اینگونه بود. اکنون از کشور های خارجی برای درمان به ایران می‌آیند در حالی که بنده خودم اوایل انقلاب وضع به گونه‌ای بود که به پزشک هندی و افغانی مراجعه می‌کردیم. علت تبعید امام در سال ۴۳ دفاع از شاه بود. چون در تریبون گفت آقای شاه اگر یک آشپز آمریکایی تو را بکشد ما هیچ کاری در دفاع از تو نمی‌توانیم بکنیم. این آمریکایی‌ها ما را سگ هم حساب نمی‌کردند و ۵۰۰۰۰ مستشارشان در ایران بودند که هزینه این‌ها را حکومت ایران می‌داد که میزان این پول از بودجه آموزش پرورش کشور بیشتر بود. الآن می‌بینند ما نه تنها آن‌ها را بیرون راندیم، نه تنها پیشرفت کردیم، بلکه انقلاب خود را نیز صادر می‌کنیم.

اولین نشست از سلسله نشست‌های هم اندیشی تشکل‌های دانشجویی با عنوان واکاوی پرسشگرانه‌ی مسائل اجتماعی روز کشور و دانشگاه با حضور حجت الاسلام علیرضا پناهیان، حجت الاسلام قاسمیان، وحید جلیلی، محمد صادق شهبازی، حجت الاسلام حمزه وطن فدا، حجت الاسلام مجتبی عرب، جمع 27 آبان در مجموعه فرهنگی نشر چشمه برگزار شد.

منبع: حلقه وصل

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید