خانه خانه3 تجلیل آزادگان از سریال «زیرخاکی»/ ابوترابی‌فرد: نقطه منفی در «زیرخاکی» ندیدم

تجلیل آزادگان از سریال «زیرخاکی»/ ابوترابی‌فرد: نقطه منفی در «زیرخاکی» ندیدم

مراسم تجلیل از عوامل سریال تلویزیونی «زیرخاکی» با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد و جمعی از آزادگان برگزار شد.

به گزارش راه‌نوشت، مراسم تجلیل از عوامل سریال تلویزیونی «زیرخاکی» با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد و جمعی از آزادگان برگزار شد. جلیل سامان کارگردان، رضا نصیری‌نیا تهیه‌کننده، مجید اکبر شاهی مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم، میثم نجفی مدیر برنامه ریزی، حسین لنجانی جانشین تولید، بهنام جعفری طراح صحنه، مهناز اکبری طراح لباس، مرجان تاجیک منشی صحنه و بازیگران این سریال همچون هومن برق نورد، ژاله صامتی، گیتی قاسمی، پیام احمدی نیا و ابراهیم طلعتی نژاد از جمله حاضران در مراسم تجلیل از عوامل سریال تلویزیونی «زیرخاکی» بودند.

فضای اسارت از طنز خالی نبود

بیژن کیانی از آزادگان حاضر در این مراسم طی سخنانی ضمن عرض خوش‌آمدگویی به میهمانان گفت: شاید برای همه مردم فضای اسارت به گونه‌ای ترسیم شده که همه آن ماتم و غم و درد باشد، در حالی که عنصر مشخصه ایرانی و ذات طناز ایرانی حتی در زندان و علی رغم شکنجه‌ها، وجود داشت و از مقوله طنز خالی نبود.

وی افزود: ما در اسارت شعر و سرود و حتی تئاتر طنز اجرا می کردیم. در اردوگاه «موصل ۱» ساخت یک تئاتر برای ما ۶ ماه زمان برد. با وجود همه فشارهای دشمن بعثی که چنانچه ما را می دیدند با ما بدترین و شدیدترین برخورد ها را می‌کردند در آن فضای امنیتی روزانه ۱.۵ الی ۳ ساعت تمرین و تئاتر اجرا می کردیم.

کیانی ادامه داد: یکی از ماندگارترین و جذاب ترین بخش‌های اجرای تئاتر اردوگاهی آن گویش‌های طنزگونه‌اش بود. نکته ای که لازم هست گفته شود این است که فضای دفاع مقدس فضای مفید و سرشار از مطالبی با دست مایه های هنر بود که اگر به آن‌ها پرداخته شود می توان آثار فاخری را به وجود آورد.

وی در پایان گفت: موسسه پیام آزادگان ظرفیت دارد تا با تمامی هنرمندان و علاقه مندان به حوزه اسارت و دفاع مقدس همکاری کند تا آثار ماندگاری در این حوزه پدیدار شود.

تجلیل آزادگان و حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد از سریال زیرخاکی 3
زیرخاکی 3

هیچ نقطه منفی در «زیرخاکی» ندیدم

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد ضمن عرض خوش‌آمدگویی به حاضرین در این مراسم و بخصوص خانواده هنرمند سریال «زیرخاکی» اظهار کرد: فرصتی که در اختیار شما بود یک فرصت استثنائی بود و برای دنیای هنر یک منشأ اثر بود. امیدوارم شما بزرگواران با انگیزه و همت و ظرفیت های علمی که از آن برخوردار هستید با تولیدات فاخر خود باعث پیشرفت کمالات انسانی و آراستگی به فضائل اخلاقی شوید. ان شا الله آثار شما از ابعاد مختلف مفید و میسر باشد.

نمایش زیبایی های اسارت در «زیرخاکی»

ابوترابی‌فرد ادامه داد: از اینکه فرهنگ اسارت را در نگاه مخاطبان قرار دادید بنده از شما هنرآفرینان به عنوان عضو کوچکی از خانواده آزادگان تشکر می‌کنم. بنده این سریال را مشاهده کردم و هیچ نقطه منفی در آن ندیدم و معتقدم شما عزیزان زیبایی‌های اسارت را در این مجموعه به خوبی به مخاطبان نشان دادید. انصافا دنیای اسارت بسیار زیباست.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد گفت: در بین آزادگان سخن از اسارت که می شود بارها از آن ها شنیدم که گفتند اسارت قطعه‌ای از بهشت بود، بهشت بندگی، خدمت، استقامت، گذشت، صبر و… این که افرادی باشند که یک زندان را تبدیل به بهشت کنند این به درجه‌ی ایمان و ارزش‌های آن‌ها وابسته بود.

وی در ادامه به نقل از برادر بزرگوارشان مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر ابوترابی گفت: وقتی نماینده صلیب سرخ به اردوگاه اسرای ایرانی در عراق آمد رو به اسرا کرد و گفت ما اسارتگاه های اروپا، آمریکا و خیلی از کشورهای دیگر رفتیم و در حالی که همه‌ی امکانات رفاهی در اختیار اسرا بود اما از آمار بالای خودکشی‌ها و ناهنجاری‌ها اخلاقی در این زندان ها به ستوه آمدیم اما در اردوگاههای عراق که جز شکنجه چیزی برای اسرا ندارد خبری از بیماران روانی یا ناهنجاری های اخلاقی گزارش نشده، دلیل این همه آرامش و نشاط چیست؟ و ادامه داد: ای کاش همه‌ی زندان های دنیا مثل اینجا بود که حاج آقا ابوترابی در جواب نماینده صلیب سرخ گفت: سخن شما زیبا بود اما کامل نیست و باید گفت: «ای کاش همه ی دنیا مثل این اسارتگاه بود، نه فقط زندان ها».

حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر صالح آبادی، حسن بهشتی پور، بیژن کیانی، محسن نوری مقدم، فریبرز خوب‌نژاد و فرزانه قلعه‌قوند از دیگر حاضران بودند که در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از عوامل «زیرخاکی» تجلیل به عمل آوردند.

گفتنی است، «زیرخاکی» با پخش فصل سوم پربیننده ترین سریال نوروزی تلویزیون شد، همچنین در تلوبیون نیز بالاترین آمار تماشا را به خود اختصاص داد.

منبع: فارس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید