خانه خانه1-2 راه سید مصطفی – نگاهی به آثار تصویری که با محوریت زندگی...

راه سید مصطفی – نگاهی به آثار تصویری که با محوریت زندگی و شهادت شهید صدرزاده ساخته شده‌اند

به گزارش راه‌نوشت، زندگی هر آدمی سناریوی منحصر بفردی دارد. سناریویی که با نگارش سکانس تولد آغاز می‌شود و با پستی و بلندی‌های زندگی ادامه می‌یابد. انتخاب‌های او سر دوراهی پستی و بلندی‌هاست که فیلم زندگی‌اش را از دیگران متمایز می‌کند. در گاه انتخاب، هر چه به‌موقع‌تر و بهتر انتخاب کند، صحنه‌هایی خارق‌العاده‌تر می‌آفریند.

در میان هیاهوی این بازار، بعضی تلاش می‌کنند بهترین سناریو را برای فیلم زندگی خود بنویسند؛ به گونه‌ای که خداوند خریدارش می‌شود و آن را در معرض تماشای سایرین قرار می‌دهد. دیگر انسان‌ها هم با لذت به تماشای آن می‌نشینند، ذوق و سلیقه‌اش را تحسین می‌کنند و سعی می‌کنند آن را راهنمای کار خود قرار دهند.

یکی از بهترین سناریوهای نگاشته شده‌ی زمانه‌ی ما، «راه سید مصطفی صدرزاده» است و امروز، یک آبان، سالروز نگارش سکانس غرورآفرین پایانی آن است. به همین مناسبت به معرفی مستندها و فیلم‌هایی می‌پردازیم که از گوشه‌هایی از سناریوی زندگی این شهید ساخته شده‌اند:

دیپورت؛ جدیدترین اثر با محوریت زندگی شهید صدرزاده

فیلم داستانی دیپورت

فیلم «دیپورت» در قالب داستانی و نیمه‌بلند با موضوع رزمندگان فاطمیون و مهاجرین افغانستانی ساخته شده و برداشتی آزاد از زندگی شهید مصطفی صدرزاده را روایت می‌کند.

این اثر هنری به کارگردانی امیرسجاد حسینی و نویسندگی امیر داسدار و امیرسجاد حسینی توانسته فانوس طلایی بهترین فیلم جشنواره ملی عمار در سال ۹۹ را کسب نماید.

روزگار ابراهیم

مستند روزگار ابراهیم

مستند «روزگار ابراهیم»، روایت‌گر زندگی‌نامه شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده است.

وی با نام جهادی «سید ابراهیم» حدود چهار سال در حوزه علمیه امام جعفر صادق تهران به تحصیل پرداخته و همچنین در محافل بسیجی‌ها فعال بود و به‌عنوان مربی در حلقه‌های صالحین فعالیت می‌کرد. «مصطفی صدرزاده» فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی زیادی را برای نیرو‌های جوان تدارک می‌دید و در اردو‌های عقیدتی و فرهنگی به‌عنوان مدرس شرکت می‌کرد.

او نزدیک به سه سال در سوریه حضور داشت؛ البته ابتدا اجازه اعزام به وی ندادند؛ بنابراین در نقش یک تبعه افغانستانی به سوریه رفت؛ اما بعد‌ها فرمانده گردان «عمار» لشکر «فاطمیون» شد و سرانجام در اول آبان سال ۹۴ مصادف با روز تاسوعا در راه مبارزه با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

غیور علوی

موشن گرافیک غیور علوی

موشن گرافیک «غیور علوی»، به سیر تحول زندگی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده پرداخته و بخشی از تقابل این شهید با اغتشاشگران در فتنه ۸۸ را روایت می‌کند.

عابدان کهنز

مستند سینمایی عابدان کهنز

مستند سینمایی «عابدان کُهَنز» روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیرالمومنین (ع) کُهَنز شهریار است که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه ۸۸ و فتنه تروریست‌های تکفیری در سوریه حضوری فعال داشته‌اند.

شهدای مدافع حرم «مصطفی صدرزاده»، «محمد آژند»، «سجاد عفتی» و جانبازان مدافع حرم «امیر حسین حاجی نصیری» و «رضا سلمانی» از تربیت یافتگان مسجد امیر المومنین (ع) کُهَنز هستند.

ملازمان حرم

مستند ملازمان حرم

مستند «ملازمان حرم» مجموعه‌ای است که به زندگی شهدای مدافع حرم از نگاه همسرانشان با میزبانی همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد می‌پردازد.

روایت شهید مصطفی صدرزاده از زبان همسرش موضوع یکی از قسمت‌های این مستند می‌باشد.

نویسنده: راضیه یگانه

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید