خانه خانه3 یازدهمین همایش فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در شب قدس برگزار شد

یازدهمین همایش فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در شب قدس برگزار شد

یازدهمین همایش فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شامگاه پنج شنبه 8 اردیبهشت و در شب قدس با حضور جمعی از هنرمندان انقلابی در حسینیه هنر برگزار شد.

به گزارش راه‌نوشت، در ابتدای نشست و پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم، حامد قشقاوی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جسمی نادر طالب‌زاده، کارگردان و مستندساز که به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری است، به فرمایشات رهبر انقلاب درباره ایشان که در کتاب دغدغه های فرهنگی به چاپ رسیده اشاره کرد و گفت: نقل قولی از رهبری در این کتاب وجود دارد که شخصی نزد رهبری از ایشان بدگویی می‌کند و برای اثبات حرفشان عکس‌هایی از قبل از انقلاب به ایشان نشان می‌دهد و رهبری می‌گویند که من نسبت به آقای طالب‌زاده ارادت داشتم و با شنیدن این حرف‌ها ارادتم بیشتر شد.

وی با بیان این که طالب‌زاده در دانشگاه کلمبیا که بهترین اساتید فیلمسازی تدریس می‌کردند درس می‌خوانده اما با دیدن عکس امام به ایران می‌آید و شروع به کار در زمینه فیلمسازی می‌کند افزود: آقای طالب‌زاده در حوزه روابط بین‌الملل کارهایی کرده که خیلی‌ها نکرده‌اند.

قشقاوی ضمن اشاره به حضور اولیور استون در ایران و ارتباط خوبی که با طالب‌زاده برقرار کرد گفت: در برنامه‌های تلویزیونی «راز» و «عصر» هم وقتی که با شخصیت‌های آمریکایی و اروپایی ارتباط می‌گرفتیم -معمولش این هست که ما از آن‌ها تشکر می‌کنیم- اما در مورد حاج نادر برعکس است و معمولا آن‌ها تشکر می‌کنند که ما آن‌ها را با چنین شخصیتی آشنا کرده‌ایم.

در ادامه مراسم جدیدترین سرود گروه سرود انصارالله یمن که برای روز قدس امسال آماده شده بود به همراه پیام تصویری اختصاصی مسئول این گروه برای حضار به نمایش درآمد.

یازدهمین همایش فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در شب قدس برگزار شد

پس از آن آقای کاظمی، از مسافران کاروان آسیایی سفر به غزه در سال 89، به بیان خاطرات خود از این سفر پرداخت. وی با اشاره به حال و هوای خاص شهر غزه گفت: اولین چیزی که برای من جلب توجه کرد دیوارهای شهر غزه بود. علاوه بر آثار گلوله به جا مانده از جنگ 2008، دیوارنوشته‌هایی از اسامی شهدا و سخنان بزرگانشان که در جای جای شهر دیده می‌شد به دیوارهای شهر رنگ مقاومت داده بود. مورد جالب دیگر پوشش کامل خانم‌ها و تیپ حزب‌اللهی آقایان بود که حتی در دانشگاه هم همین طور بود و این تیپ و قیافه چیزی نبود که تظاهر باشد. این موارد خبر از ایمان قوی مردم شهر غزه می‌داد که در ظاهرشان جلوه‌گر شده و نشان می دادکه مردم غزه همواره حواسشان هست که دشمنی به نام اسرائیل دارند.

وی با انتقاد از این که اکنون مسئله قدس بیشتر یک مسئله سیاسی و حکومتی شده افزود: اگر شما کنشگرهای مردمی آن را از مسئله‌ای سیاسی خارج و به یک دغدغه‌ی مردمی تبدیل کنید، مسئله قدس حل خواهد شد. هر کسی به سهم خودش می تواند نشان دهد که مسئله فلسطین بیش از اینکه سیاسی باشد یک مسئله انسانی است.

کاظمی با اشاره به حضورشان در یک دیدار عمومی با مردم غزه بیان کرد: در این دیدار چند نوجوان نزد ما آمدند و صحبت‌هایشان نشان می‌داد که به دلیل تبلیغات گسترده وهابیت، تصورات غلطی از شیعیان دارند و نیاز است که ما در کار فرهنگی خود تجدید نظر و آن را گسترده تر کنیم.

یازدهمین همایش فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در شب قدس برگزار شد

در ادامه یوسف مرادی با اشاره به خاطرات یک محیط‌بان ایرانی که اوایل دهه 60 به عنوان رزمنده به لبنان سفر کرده گفت: ایشان که بعدا در جنگ شهید هم شد در آن زمان دغدغه‌های محیط زیستی داشت و به کمک رزمندگان دیگر جلوی کامیون های حمل زباله‌های اسرائیل را که با تخلیه زباله در اطراف یکی از شهرهای لبنان قصد به وجود آوردن مشکلات محیط زیستی برای مردم منطقه را داشتند می‌گیرد.

وی ضمن هشدار نسبت به مسئله محیط زیست غزه و فجایع انسانی که در پی آن در حال اتفاق افتادن است بیان داشت: در غزه محیط زیست سالمی برای زندگی انسان‌ها وجود ندارد. نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان نیز در کنفرانس تغییرات آب و هوایی در سازمان ملل اعتراضات گسترده‌ای به  دفع زباله های هسته‌ای اسرائیل در کرانه باختری کرد.

مرادی افزود: یک جنبه ای از فلسطین که ما به آن توجه نمی‌کنیم همین مسئله محیط زیست این سرزمین است. متاسفانه در مستندهای مختلفی که از سوریه، عراق، فلسطین و دیگر کشورهای محور مقاومت ساخته شده مستندسازان ما به مسئله محیط زیست و آسیب‌هایی که دشمن از این سو متوجه مردم می‌کند توجه نکرده‌اند.

وی خواستار توجه بیشتر هنرمندان به این مسئله شد.

این مراسم با قرائت دعای نادعلی جهت شفای عاجل نادر طالب‌زاده پایان یافت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید