خانه خانه1-3 بررسی تاثیر پُررنگ چهره‌های مشهور بر تصمیم‌گیری‌های اجتماعی در مستند «سلبریتی»

بررسی تاثیر پُررنگ چهره‌های مشهور بر تصمیم‌گیری‌های اجتماعی در مستند «سلبریتی»

به گزارش سایت راه‌نوشت، این روزها حرف از سلبریتی‌ها یا همان چهره‌های مشهور به ویژه در عرصه سینما فراوان است.

عده‌ای در این عرصه یکدیگر را به تعرض متهم و تعدادی هم به امر تکذیب مشغول و بعضی خارج از عرصه هنر نیز به تحلیل این وقایع سرگرم هستند.

به این بهانه تماشای مستند «سلبریتی» برای واکاوی پشت‌پرده فعالیت این دسته از افراد جامعه خالی از لطف نیست.

مستندی که با ضرباهنگ نسبتا مناسبی روایت خود را عرضه می‌کند و شروع خوبی هم دارد.

درآمد یک میلیون دلاری از هر پست تبلیغاتی!

بخش نخست مستند به ورزشکاران مشهور می‌پردازد. آنهایی که مانند رونالدو پرطرفدارترین در شبکه‌های اجتماعی هستند و مانند او که از هر پست تبلیغاتی بیش از یک میلیون دلار درآمد دارد به کسب و کار می‌اندیشند.

حرف اصلی این بخش از مستند این است که هوادار به رونق اقتصادی سلبریتی کمک می‌کند و بدون این حمایت چنین رونقی مورد انتظار نیست.

در بخش دوم به سلبریتی‌های هنری و سینمایی پرداخته می‌شود. البته در این مستند آنچنان سراغ افراد بی‌هنری که با لودگی یا کارهای عجیب به شاخ مجازی تبدیل می‌شوند نرفته‌اند.

شاید هدف اصلی سلبریتی‌ها وایرال شدن در فضای مجازی باشد و در این راه هر کاری ممکن است انجام شود حتی به قیمت فاش کردن حریم خصوصی زندگی!

نقش مستقیم سلبریتی‌ها در زندگی روزانه مردم

در یک‌سوم پایانی مستند به نقش سلبریتی‌ها در رای‌آوری نامزدهای انتخاباتی به ویژه در جریان روی‌کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم پرداخته شده است.

مافیای دریافت نقش، ترویج ناهنجاری‌ها مانند پدیده زشت و غیرشرعی ازدواج سفید، ارتباط با عناصر معلوم‌الحال خارجی و فرار از شفافیت مالی با ذکر نمونه پرونده مشهور سریال شهرزاد از جمله بخش‌های دیگری است که در این مستند به آنها توجه شده است.

روزگاری شهرت بر اساس اخلاق و انجام وظیفه اجتماعی مدالی بر سینه فردی چون تختی بود اما امروز عمده سلبریتی‌ها شهرت را از راه دیگری جستجو می‌کنند.

جهت تماشای مستند «سلبریتی» اینجا کلیک کنید.

نویسنده: محمد لطفی‌زاده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید