خانه خانه1-3 زندگی آقای خاص دنیای تکنولوژی در فیلم «جابز 2013» / کارآفرینان، رویاپردازان...

زندگی آقای خاص دنیای تکنولوژی در فیلم «جابز 2013» / کارآفرینان، رویاپردازان عصر جدید

به گزارش راه‌نوشت، روزگار از یک جایی همیشه برای ما یک جعبه‌ی جذاب اما دربسته کنار روند معمول گذر زندگی قرار داده است. روند معمول همان قرار گرفتن در موج رایج هر جامعه و کشوری است. روند معمول برای ما ساکنین ایران، طی کردن دوازده سال آموزش تحصیلی در یکی از رشته های موجود، سپس تحصیل در دانشگاه و بعد هم اگر خوش شانس باشیم، یافتن راحت  یک شغل متناسب با رشته و ادامه‌‌‌ی زنده‌ بودن.

فیلم جابز درباره تصمیم یک دانشجوی انصراف داده از دانشگاه است که تصمیمی به بهره بردن از آن جعبه‌ی معمول را ندارد. نام جعبه‌ی دوم همان دنبال کردن رویا است. برخی هم می‌گویند خلاف جریان آب شنا کردن. اما همه آن‌ها یک چیز اند. فیلم جابز به خوبی نشان می‌دهد که رفتن به سمت حقیقی کردن رویا ابتدا نیاز به حرکت دارد. یعنی اگر بنشینیم و بخواهیم جهانی رویایی را تصویرسازی کنیم، تنها در هنگام بستن چشمان خود در آن جهان زیست خواهیم کرد.

فیلم جابز 2013

یک مرحله‌ی حیاتی در حقیقی کردن رویاها که در ابتدای فیلم هم به خوبی آن را نشان داد، رسیدن به چیزی است که واقعا با آن حال درونی فرد مثبت است. جابز برای یافتن آن حال خوب و آن زیست رویایی اما در واقعیت، چیزهایی را لمس کرد از مواد مخدر تا سفر به هندوستان. او اما حس مثبت درونی خود را با ایجاد انقلاب در عرصه تکنولوژی یافت.

ما در عصری زندگی می‌کنیم که یک بُعد از رویایی که برای واقعیت بخشیدن انتخاب می‌کنیم باید برطرف کننده نیازهای مادی و معیشتی‌مان باشد. برای همین است که لقب تمام رویاپردازان در قرن جدید، کارآفرین است. کارآفرینان علاوه بر ایجاد فرآیند کسب درآمد برای خود و مشارکت‌کنندگان، خالق یک ارزش افزوده مثبت در جهان پیرامونی خود نیز هستند.

فیلم جابز شاید در ژانر کارآفرینی فیلم چندان قوی نباشد اما برای کسانی که می‌خواهند این راه را آغاز کنند یک تصویری سازی رقم خواهد زد. به خصوص نشان خواهد داد که شاید سخت ترین مرحله، آغاز واقعیت بخشیدن به رویا است اما پس از شروع و طی کردن زمانی، چالش‌های جدیدی گریبان فرد را خواهد گرفت.

از مواجه شدن با افرادی میانه مسیر که سعی در سنگ اندازی دارند تا کسانی که از یک جا به بعد متعهد نخواهند بود و شما را رها خواهند کرد و حتی سعی در شکست دادن شما می کنند.

اگر قصد ورود به این فضا را دارید، دیدن زندگی بزرگان عرصه کارآفرینی شما را آماده‌تر خواهد کرد و قبل از مواجهه با چالش‌ها دانسته به پیشواز آن‌ها خواهید رفت.

نویسنده: رامین ابویی‌‌

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید