خانه خانه1-2 گفت و گو با کارگردان مستند ماح - قصه پررمز و راز...

گفت و گو با کارگردان مستند ماح – قصه پررمز و راز یک مسجد در مستند راه ‌یافته به عمار

«سید عباس طهماسبی» کارگردان مستند «ماح»، درباره این مستند راه یافته به جشنواره مردمی فیلم عمار، گفت: مسجد گواهیان سوژه اصلی کار ما است و در این کار داستان چند نوجوان بسیجی بعد از پایان جنگ را روایت می کنیم که در جهرم پایگاه بسیج راه انداختند. اینها سی سال فعالیت کردند  و کارهای جالبی انجام  دادند.

وی ادامه داد:یکی از این بچه ها اولین فردی است که گروه راهیان نور را به مناطق جنوب می برد و الان ۵۰۰ جوان را جذب مسجد کرده و در زمینه اشتغال و کارهای فرهنگی فعالیت دارد.

این کارگردان همچنین درباره نامگذاری اسم این مسجد گفت: اسم مستند، مخفف مسجد امام حسین (ع) است. همان مسجدی که این فرد ساخته و در محله شان نیز به همین اسم معروف است. 

وی درباره هدف از ساخت این مستند گفت: هدف ما ارائه یک الگو بود. اگر فرهنگی ها به این منطقه بیایند و از نزدیک با فعالیت های بچه های مسجد آشنا شوند خیلی خوب و آموزنده است و چنین کارهایی فرهنگ سازی می شود.

وی همچنین افزود: این افراد تا همین جا هم که آمدند مشکل بودجه داشتند. اما با تلاش و برنامه ریزی کارشان را پیش بردند و نتیجه هم گرفتند و در خیلی جاها دیده شدند.

وی ادامه داد: برای تولید این مستند ۶ ماه کار تحقیقی مان به طول انجامید و درباره پیشینه شکل گیری مسجد تحقیق کردیم و پیدا کردن عکس های ۳۰ سال پیش از مسجدها و فیلم های قدیمی های مسجد کار ساده ای نبود.

منبع: فارس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید