خانه خانه1-3 گفت و گو با کارگردان مستند چشم ایرانی - عکاسی که خودش...

گفت و گو با کارگردان مستند چشم ایرانی – عکاسی که خودش سوژه شد

به گزارش سایت راه نوشت، نخستین گفت و گوی برنامه فیلم خبر چهارمین روز از جشنواره حقیقت به مستند چشم ایرانی به کارگردانی ساسان فلاح‌فر اختصاص داشت.

فلاح‌فر در ابتدا درباره این مستند توضیح داد: مستند درباره یک عکاس خاص ایرانی به نام حسن قائدی است که در بحران به دنیا آمده و بزرگ شده است. کودکی‌اش در جنگ بوده و در ادامه زندگی به ثبت بحران‌های مختلف توسط دوربینش پرداخته است.

وی افزود: او باتوجه به تجربه جنگی که داشته، بعد از این تجارب، برای عکاسی از جنگ به سوریه رفته و در ادامه به عراق نیز سفر می‌کند تا صحنه‌های جنگ را ثبت کند. سعی کردم روزمرگی‌های یک رزمنده را به تصویر بکشم.

کارگردان مستند چشم ایرانی در ادامه بیان کرد: یک ویژگی مهم حسن قائدی این است که دوست ندارد در کار، خودش را نشان دهد و بیشتر در تلاش برای بهتر دیده شدن کارش است.

این مستندساز در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به مستند چشم ایرانی عنوان کرد: خیلی از سکانس‌های فیلم را براساس عکس‌ها چیده‌‌ام. عکس‌هایی که حسن به قیمت جانش آنها را گرفته است. حسن خودش می‌گوید حفظ حقیقت برایم هیجان‌انگیز است. او درجاهایی رفته که هیچ ایرانی نمی‌توانسته در آنجا حضور پیدا کند و به این ترتیب حقیقت را برای ما ثبت کرده است.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم، از ۲۵ آذرماه آغاز شده و تا  ۲ دی ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید