خانه گفت و گو گرایش برنامه‌های علمی به محتوای زرد / اشتباهی که در حال رخ...

گرایش برنامه‌های علمی به محتوای زرد / اشتباهی که در حال رخ دادن است

یک مجری برنامه‌های علمی تلویزیون بیان کرد که با درخواست برخی مدیران برای دیده شدن برنامه‌های علمی این برنامه‌ها به سمت زردی گرایش پیدا کرده‌اند.

به گزارش راه‌نوشت، شهریار ربانی مجری تلویزیون درباره برنامه‌های علمی که به سمت محتوای زرد گرایش پیدا کرده‌اند بیان کرد: ذائقه مردم در ایران و جهان به محتوای زرد گرایش پیدا کرده است و خیلی سخت می‌توان غذای سالم به مردم داد حتی در همین رسانه ملی اگر برنامه علمی داشته باشید که بخواهید غذای عالی و درجه یک به مخاطب بدهید مدیران ممکن است شما را مواخذه کنند و بگویند برنامه پیش از این فلان قدر مخاطب داشته است و الان کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: مسلماً برای کودکی که در مهدکودک عادت کرده است پفک و چیپس بخورد اگر بروکلی و هویج پخته و آب پز بدهیم پس می‌زند و مدیر مهدکودک اگر از من ایراد بگیرد که چرا بچه‌ها این غذا را نمی‌خورند باید گفت ایراد از شماست که این ذائقه را اینگونه تربیت کرده‌اید.

رقابت نادرست تلویزیون با فضای مجازی

این مجری برنامه‌های علمی با اشاره به رقابت نادرست تلویزیون با فضای مجازی عنوان کرد: اختیار امور از رسانه ملی خارج شده است و رسانه‌های دیگر مثل وی او دی‌ها، شبکه‌های اجتماعی و… فعال شده‌اند و تلویزیون به رقابت با این رسانه‌ها افتاده است. رسانه ملی تنها ارگانی است که می‌تواند جلوی جریان کج بایستد چون تمام رسانه‌ها را پول مدیریت می‌کند. اما آیا رسانه ملی جلوی این جریان‌ها ایستادگی کرده است؟

وی اضافه کرد: محکم می‌گویم نایستاده است بلکه با فضای مجازی و وی او دی‌ها به شیوه خود به رقابت پرداخته است. به جرات می‌گویم اگر تلویزیون روی محتوای علمی و درست مانور دهد من نوعی هم پشت او می‌ایستم.

ربانی که حدود ۱۱ سال است در برنامه‌های مختلف تلویزیون به اجرا می‌پردازد درباره حضور کمترش در برنامه‌های اجتماعی گفت: من از سال ۹۳ به برنامه‌های علمی ورود کردم و از سال ۹۵ به «چرخ» ورود کردم. قطعاً برنامه اجتماعی ذاتش این است که بیشتر دیده می‌شود و حاشیه بیشتری دارد. الان البته برنامه‌های علمی هم همین اشتباهی را که رسانه ملی در رقابت با فضای مجازی دارد مرتکب می‌شوند و می‌خواهند پاپیولار و مردمی و اجتماعی شوند تا همه این برنامه‌ها را دوست داشته باشند.

وی درباره جذابیت برنامه‌های علمی در مقابل زرد بودن عنوان کرد: این برنامه‌ها هم به تدریج معتاد این جذابیت و دیده شدن می‌شوند و انگار قرار نیست برنامه جدی علمی باشند که مساله‌ای را به چالش بکشند، این زرد بودن، آفت برنامه‌های علمی امروز است.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید