خانه خانه3 کارگردان «آبادان یازده60»، «پالایشگاه» را می‌سازد

کارگردان «آبادان یازده60»، «پالایشگاه» را می‌سازد

قصه فیلم درباره جابجایی تمام تجهیزات و امکانات پالایشگاه آبادان در زمان حصر آبادان به رهبری یک مهندس است. نجات یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی و نفتی کشور با مهندسی جنگ!

به گزارش سایت راه‌نوشت، یکی از موضوعات مهمی که در هشت سال دفاع مقدس جلوه‌گری کرد “مهندسی جنگ”بود. جوانان نخبه و دانشمندی که میدان نبرد را تنها در جبهه‌های خاکی خط مقدم مدیریت نمی‌کردند بلکه پشتوانه‌های مهم و سرمایه‌های نظامی، اقتصادی و مردمی را با علم و تخصص مراقبت می‌‌کردند. این دغدغه بزرگ، بدون‌شک جلوه‌گری و رخ‌نمایی بزرگی در پرده سینما می‌تواند داشته باشد.

فیلم “پالایشگاه” به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی سعید سعدی و با سرمایه‌گذاری بنیاد سینمایی فارابی قرار است تا روی موضوع مهم “مهندسی جنگ” و با محوریت پالایشگاه نفت آبادان و در سال‌های دفاع مقدس ساخته شود. قصه فیلم درباره جابجایی تمام تجهیزات و امکانات پالایشگاه آبادان در زمان حصر آبادان به رهبری یک مهندس است.

این فیلم به دلیل موضوع تولیدش بسیار سنگین و سخت خواهد بود. “پالایشگاه” به چهره‌ خاصی از شهدا نمی‌پردازد بلکه روح جمعی رزمندگان نخبه و تیزهوش جنگ را به نمایش می‌گذارد که در روزگاری که کشور زیر موشک‌باران بود، با مهندسی دقیق نفت کشور را به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه اقتصادی حفظ می‌کردند و حتی به آن‌سوی دنیا می‌فرستادند.

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید