خانه ویدئو چند قطره آبان، داستان تشییع ۳۷۰ شهید اصفهانی در یک روز+تیزر

چند قطره آبان، داستان تشییع ۳۷۰ شهید اصفهانی در یک روز+تیزر

به گزارش راه نوشت، فیلم سینمایی «چند قطره آبان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد اسماعیلی و جواد اسماعیلی فیلم داستانی با موضوع عملیات محرم و حماسه ۲۵ آبان است که به همت حوزه هنری اصفهان، دیروز در پردیس سینمایی ساحل رونمایی شد.

عملیات محرم که در سال ۱۳۶۱ و در طی ۱۰ روز توسط رزمندگان دلیر اسلام انجام شد ۳۷۰ شهید والامقام بر جای گذاشت که تاکنون هیچ اثر داستانی از مراسم باشکوه تشییع شهدا ساخته نشده بود.این تله فیلم با موضوع تشییع شهدای ۲۵ آبان در قالب تله فیلمی با سه اپیزود در نظر گرفته شده است
اپیزود اول به معرفی شهدای ۲۵ آبان می‌پردازد؛ اپیزود دوم انتشار خبر تشییع شهدا در شهر را روایت می کند و به مشکلات امنیتی مراسم از تشییع و محل دفن، آماده‌سازی شهر و… می‌پردازد و در اپیزود سوم یک قصه امروزی با همان حال و هوا طراحی شده است که در مرحله پس تولید قرار دارد.
گروه سازنده ابتدا قصد داشتند یک مستند درباره این وضوع بسازند که با تحقیقات تکمیلی گروه و گفتگو با مسئولین وقت، شاهدان عینی و مسئولین میدانی این ماجرا به این نتیجه رسیدند که تنها یک مستند نمی‌تواند بازگو کننده‌ی اتفاقات زیبا و حماسی این مراسم باشد؛ لذا ساخت یک تله فیلم داستانی را آغاز کردند.

«چند قطره آبان» در هفته گرامیداشت روز حماسه و ایثار اصفهان، در دو اکران ویژه توسط حوزه هنری استان اصفهان، ابتدا روز یکشنبه در پردیس سینمایی ساحل به نمایش درآمد و همچنین صبح روز جمعه ۲۸ آبان ماه در سینما سپاهان اصفهان نیز به نمایش درخواهد آمد.
فیلم چند قطره آبان، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد و جواد اسماعیلی، محصول خانه تولیدات جوان صداوسیما است و امروز، دوشنبه، ساعت ۱۹:۱۵، روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید