خانه دسته‌بندی نشده پیشنهاد فجر چهلم (8) - داستانی از خلبانان نام‌آور ارتش در «۲۸۸۸»

پیشنهاد فجر چهلم (8) – داستانی از خلبانان نام‌آور ارتش در «۲۸۸۸»

به گزارش راه‌نوشت، فیلم سینمایی «۲۸۸۸» به کارگردانی مشترک کیوان علی‌محمدی و علی‌‌اکبر حیدری، روایت بخش‌هایی از زندگی سرلشگر حسین خلعتبری از خلبانان نامدار ارتش در دوران دفاع مقدس است. نویسندگی و تهیه‌کنندگی فیلم نیز برعهده کیوان علی‌محمدی بوده است.

فیلم «۲۸۸۸» روزهایی از جنگ ایران و عراق را به تصویر می‌کشد؛ زمانی که بیژن افسر کنترل شکاری در اتاق تاریک عملیات، در انتظار بازگشت عباس دوران و محمود اسکندری، دو خلبان هواپیماهای اف ۴ است که برای حمله و بمباران به بغداد حمله کرده‌اند. برای لو نرفتن عملیات، بیژن باید سکوت رادیویی را حفظ کند. مدت زیادی از زمان پیش‌بینی شده عملیات گذشته که صدای اسکندری را ‌می‌شنود: بیژن، ما برگشتیم، مدد کن. بیژن دست می‌گذارد روی گوشی: هر دوتاتون سالمید؟ اسکندری: عباس بعدا بر‌می‌گرده

هادی حجازی‌فر، حامد کمیلی، کامبیز دیرباز، امین حیایی، سام درخشانی، کوروش تهامی، احمد مهران‌فر، رضا یزدانی، کامران تفتی، سعید چنگیزیان، رامین ناصرنصیر، کاظم سیاحی، میلاد رحیمی، رضا آفتابی و هومن علایی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

علی محمدی، کارگردان فیلم، پیش از این فیلم‌هایی چون سینما شهر قصه، گیلدا، ارغوان، شبانه‌روز و شبانه را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید