خانه خانه1-1 پدر - معرفی آثار مرتبط با ولادت حضرت علی (ع) و روز...

پدر – معرفی آثار مرتبط با ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر

به گزارش راه‌نوشت، میلاد بابرکت امام علی علیه السلام، بهانه‌ی بسیار خوبی است برای شنیدن و دیدن مردان و پدرانی که ستون زندگی‌اند؛ ستون‌هایی که نمی‌گذارند آب در دل خانوادشان تکان بخورد و این را با شمارش هر روز موهای سفید اضافه شده به سرشان می توان فهمید.

پدر یک واژه است اما به تعداد باباهای روی زمین معنا می‌شود. باباهایی که گر چه داستان‌های متفاوتی را روزگار برایشان نوشته اما مضمون داستان همه، ایثار و عشق به خانواده است. بعضی از این داستان‌ها را دوربین‌ها قاب گرفته‌اند تا با دیدن آن‌ها به ما یادآوری شود این موجودات، عجب دوست داشتنی‌اند. روز ولادت امیرالمومنین علیه السلام بهترین فرصت است برای دیدن این آثار تا بیشتر آن ها را قدر بدانیم. در ادامه به معرفی چند اثر با محوریت «پدر» می پردازیم:

فیلم داستانی چمدان

فیلم کوتاه «چمدان»، روایتی است از آرزوی زیارت پیرمردی که مبتلا به بیماری آلزایمر است. او تنها چیزی که به خاطر می آورد زیارت حضرت رضا است. فرزندان او تلاش می‌کنند تا این خاطرات را برایش بازسازی کنند.

این فیلم در مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به کارگردانی و نویسندگی مهدی سیم‌ریز تولید شده است.

فیلم داستانی چمدان

مستند بابازی

مستند 20 دقیقه‌ای «بابازی»، روایتی پدرانه از یک روز شاد و ‌مهیج در کنار فرزندان است که به کارگردانی علیرضا باغشنی و تهیه کنندگی حسن سلطانی تهیه شده است.

در این فیلم مستند سعی شده نقش پدران در تربیت کودکان به نمایش گذاشته شود.

مستند بابازی

مستند روزهای بی‌خبری

مستند «روزهای بی خبری»، روایت‌گر سرگذشت علی محمد، پیرمرد ۸۴ ساله، آخرین بازمانده از نمدمالان روستایی از توابع شهرستان نیشابور است و این مستند به زندگی و کار علی محمد می‌پردازد.

مستند روزهای بی‌خبری

مستند حاج شکرالله

مستند «حاج شکر الله»، روایت یک روز کاری حاج «شکرالله رضایی»، پدر شهید «عباس رضایی» است که باوجود این‌که ۹۰ سال سن دارد، هنوز سرکار می رود و روزی حلال در می آورد. او یک دکان خیاطی دارد و زندگی ساده اش را از این راه می گذراند.

او قبلا کارگرانی داشته که وقتی هر کدام ازدواج می کردند، چرخ خیاطی را که با آن مشغول کار بودند، به آنها هدیه می داده تا برای خودشان مغازه جداگانه راه بیاندازند و کار و باری داشته باشند. اما خودش اکنون تنهاست و در یک خیاطی مخروبه کار می کند.

مستند حاج شکرالله

مستند مشتی اسماعیل

مستند «مشتی اسماعیل»، ساخته‌ی مهدی زمانپور کیاسری، ما را با شخصیتی به ظاهر معمولی آشنا می‌کند که هرچه بیشتر همراهش می‌شویم، بیشتر تحسینش می‌کنیم. کشاورزی که تنها پس از چند سکانس در می‌یابیم می‌تواند یک ابرقهرمان باشد.

زمان‌پور کیاسری با کارگردانی این مستند، موفق به دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم فجر شد.

مستند مشتی اسماعیل

مستند من یک پدرم

مستند «من یک پدرم»، به کارگردانی مصطفی خسروی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر، روایتی است از تلاش، توکل و توسل یک پدر برای درمان فرزند خود.

مستند من یک پدرم

فیلم داستانی سلام

با طولانی شدن بی‌خبری از پدر امید، در محل شایعه است که او شهید شده. همه خانواده نگران و منتظرند و امید نذر می‌کند برای سلامتی پدر به هزار نفر سلام کند.

فیلم داستانی سلام

مستند حلما

حلما، روایت زندگی و شهادت جاویدالاثر محمد اینانلو می‌باشد که در تاریخ 21 دی 94 در خان طومان سوریه به شهادت رسید.

مستند حلما

مستند مرد مردم

مستند «مرد مردم»، روایتی پیرامون حاج «علی بدیعی»، از اهالی کاشان است که پس از زلزله کرمانشاه، با همسر و دخترش برای کمک‌رسانی به آن‌جا می‌رود و در راه بازگشت تصادف و فوت می‌کنند. پس از این حادثه، «محمدرضا» فرزند حاج‌علی، با دوستان پدرش ارتباط می‌گیرد و متوجه فعالیت‌های جهادی او در سال‌های دفاع مقدس، کمک به هیئت‌ها، ساخت مساجد، تلاش برای اعزامش به سوریه و… می‌شود. محمدرضا به کرمانشاه می‌رود و فعالیت‌های جهادی پدرش را از زبان مردم آن‌جا می‌شنود.

مستند مرد مردم

فیلم سینمایی پدری به رنگ خورشید

فیلم «پدری به رنگ خورشید»، درباره ریحانه دختر بچه کلاس دوم ابتدایی است که به همراه مادر و مادربزرگش زندگی بدون پدر را تجربه می‌کند. اتفاقاتی که در مدرسه برای ریحانه می‌‌افتد او را نسبت به موضوع پدر حساس کرده و نگاهش را نسبت به محیط اطرافش دچار تحول می‌کند.

این فیلم به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کرامت شهسواری تهیه شده است.

فیلم سینمایی پدری به رنگ خورشید

موشن گرافیک پدر

 ابوالفضل در کودکی‌اش به خاطر خشونت پدر و جنگ روانی در خانه، سختی زیادی را تحمل می‌کند؛ اما با این وجود باز هم پدرش را دوست دارد و از او به عنوان قهرمانش یاد می‌کند. شرایط پدر روز به روز بدتر می‌شود و اطرافیان ابوالفضل بیشتر آن‌ها را تنها می‌گذارند.

موشن گرافی پدر

مستند نجف

مستند «نجف»، به معرفی و نمایش هنرمندانه اماکن زیارتی و مقدس شهر نجف همچون حرم حضرت امیرالمومنین (ع)، مسجد کوفه، مسجد سهله و قبرستان وادی السلام می‌پردازد.

مستند نجف

فیلم داستانی چشماتو ببند

جوانی کلیدساز به خاطر مشکلات مالی تحت فشار است. دوستش به او پیشنهاد می‌کند که با کمک هم از یک گاوصندوق دزدی کنند و پس از آن‌که مشکل مالی‌شان مرتفع شد، پول را پس بدهند. جوان قبول می‌کند، اما در هنگام باز کردن قفل گاوصندوق اتفاقی رخ می‌دهد.

فیلم داستانی چشماتو ببند

نماهنگ حبک الهویه

نماهنگ «حبک الهویه»، در فضایی تاریخی، شادی مردم در ولادت امیرالمومنین (ع) را به نمایش می‌گذارد.

نماهنگ حبک الهویه

انیمیشن قصه های باباحاجی

انیمیشن «قصه های باباحاجی»، ماجرای بچه‌های بازیگوشی به نام‌های کیوان، شهاب و امید است که چند روزی مهمان باباحاجی هستند. آن‌ها یک بادبادک خارجی خریده‌اند و می‌خواهند در مسابقه شرکت کنند اما هنگام پرواز آزمایشی، نخ بادبادک پاره می‌شود و باد آن را می‌بَرد. نوه‌ها ناامید نشسته‌اند که باباحاجی نور امید را در دل آنان روشن می‌کند و بچه‌ها تصمیم می‌گیرند، خود بادبادک بسازند.

انیمیشن قصه‌های باباحاجی

جهت تماشا یا دانلود آثار می توانید به سایت عماریار مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید