خانه خانه1-3 وقتی تیزر های تبلیغاتی نگه دارنده تر از سریال ها هستند

وقتی تیزر های تبلیغاتی نگه دارنده تر از سریال ها هستند

سریال “فلان”! شما را به دیدن “هلوشو بدم ، لیموشو بدم ، شیرشو بدم” ، دعوت می کند .وقتی تیزرهای تبلیغی مسخره تلویزیون ، نگه دارنده تر از سریال ها هستند .

خانواده ها به محض تمام شدن آگهی های بازرگانی می زنند شبکه ای دیگر تا تکرار همین مسخره بازی ها را ببینند !

این آگهی ها از فرط نازلی ، آدم را به خنده می اندازند .

یکی ازاین مبتذل ها ، در حالی دلیل جوان ماندن مردان بازنشسته را ، مصرف روغن “بهمان” معرفی می کند که این کالا تازه وارد بازار مصرف شده است !

آیا مسخره تر ازاین هم می شود ؟

اما نکته تاسف اور اینکه همین خزعبلات ، بسیاری را (نسبت به سریال ها) نگه می دارند و روحیه می بخشند ! چنان که برعکس آنچه پخش می شود ، باید گفته شود : سریال مثلا “تیری در تاریکی” شما را به دیدن “مسابقه هرماه ، صد کیلو شمش طلا برنده شوید” ، دعوت می کند !

یک حال بهم زن دیگر “ازکی” بازی است ، آدم را به اوج بد سلیقگی می کشاند و نمی داند کدام شبکه بزند که “ازکی” بازی نداشته و هلوشو بدم داشته باشد .

خدا رحمت کند امام راحل را که با توصیه به متولیان اداره جامعه ، انتظار دانشگاه شدن تلویزیون را در اذهان زنده کرد .

حالا دانشگاه که نشد ، چنان ایدئولوژی کلان سرمایه داری حاکم شده است که ابزار برش کاری سنگین وزن را می دهند دست خانم آراسته مناسب هتلداری کشورهای نیمه مسلمان ، متقابلا میزهای اشپزی را به مردان کمرباریک بیا مرا ببوس واگذار می کنند .

حالا دم به دم رویای برنده شدن رقم های پنجاه میلیون در هر هفته را چنان حقنه می کنند که بازنشسته ای که دستش از همه جا کوتاه است، وام تامین اجتماعی اش را به خرید دوغ و لامپ و کوفت زهرمار دیگری اختصاص می دهد تا شاید رویاهایش را به حقیقت تبدیل کند و صاحب شمش طلا شود و بسیاری از گرفتاری هایش ختم به خیر شود .

وقتی تراژدی تشدید می شود که همین ترهات ویران کننده ولی بانی انباشت سرمایه تازه بدوران رسیده ها ، لحظات مفرح و دقایق خنده آوری برایشان ایجاد می کند ، هرچند ، خنده از مسخره بودن و موسیقیایی و ریتم تند برنامه ها باشد .

اما نباید ناامید شد چونکه همچنان تولیدات سال های طلایی تلویزیون در شبکه های فرعی روی آنتن هستند ، آی فیلم ، تماشا و شبکه های کودک ، هنوز منبع مفید گذران وقت مردم است.

نوشته محمد تقی فهیم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید