خانه خانه3 واکنش قابل تامل یک کارگردان سینما به حضور گسترده هیئت‌های سینمایی ایرانی...

واکنش قابل تامل یک کارگردان سینما به حضور گسترده هیئت‌های سینمایی ایرانی در جشنواره کن

به گزارش راه‌نوشت، فرزاد موتمن، کارگردان سینما در واکنش به حضور هیئتی گسترده از سینماگران ایران در جشنواره کن علیرغم تحریم‌های همه جانبه ایران، پستی را منتشر کرد که در ادامه می‌خوانیم:

من كه ديگر متقاعد شده‌ام كه سينما اصلاً پس از به قدرت رسيدن جمهورى اسلامى توسط ايرانى‌ها اختراع شده است، در نتيجه گستردگى حضور ايرانى‌ها در جشنواره كان برايم “خبر” نيست، “نُرم” است.

اما خبر مهم جشنواره امسال اينست كه كان حضور هيئت سينمائى روسيه را در جشنواره در اعتراض به حمله اين كشور به اوكراين ممنوع كرده است. خب البته حق‌شان است، دارند به جنگ اعتراض مي‌كنند. هيچ بحثى نيست.

در ضمن يك فيلم اوكراينى در نمايش‌هاى ويژه و يك فيلم از سربرنيكوف، فيلمساز معترض روسيه در بخش اصلى جشنواره نمايش داده می‌شوند. حتماً فيلم‌هاى خيلى خوبى هستند و مسلماً حضور اين دو فيلم به هيچ وجه سياسى نيست.

آنچه باعث حيرت است اينجاست كه كشورى كه مردم‌اش سال‌هاست به اتهام اينكه حكومتشان “تروريست” است، تحت شديدترين فشارهاى اقتصادى ناشى از انواع و اقسام تحريم‌ها و محدوديت‌ها زندگى مي‌كنند و حتى در اين چند سال اخير كه به درست يا به غلط چشم به مذاكراتى دوخته‌اند تا شايد قيمت ارز و طلا و … به سطح معقول‌ترى برسد، باز هم امريكا و هم پيمانان صنعتى‌اش حاضر به حذف عنوان “تروريست” در توصيف نيروهاى مسلح اين كشور نيستند، براى چهار دهه است كه همه ساله يكى از مفصل‌ترين و عريض و طويل‌ترين هيئت‌هاى “سينمائى” را به كان اعزام مي‌كند تا در اين جشنواره رژه بروند!

آيا كان براى سياست يك بام و دو هوايش توضيحى دارد؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید