خانه خانه1-1 همراه با آثار برگزیده سومین روز جشنواره مردمی فیلم عمار/ از پسرم...

همراه با آثار برگزیده سومین روز جشنواره مردمی فیلم عمار/ از پسرم رسول سینمای نوجوان تا سلبریتیسم و رویای ایرانی پروژه a.r.r

به گزارش راه‌نوشت، روز سه شنبه، 21 دی ماه و در سومین روز از اکران‌‌های دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، بیش از 30 اثر در قالب های مستند، داستانی و نماهنگی در سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید.

نائب الامام؛ اسطوره‌ای‌ از یادرفته _ 16 الی 17:30 سالن 1

مستند بلند «نائب الامام» اثر محمدعلی یزدانی با موضوعات حافظه ملی و تاریخ سیاسی روایتگر زندگی سراسر مبارزه‌ آخرین اسطوره‌ی مشروطه‌ی مشروعه، «آیت‌الله سیدنورالدین حسینی الهاشمی شیرازی» است.

شکل‌دهی بزرگترین حزب سیاسی-دینی در دوران پهلوی، تقابل با برنامه‌های استبدادی و استعماری دوران پهلوی و حضور فعال در میادین سیاسی، اجتماعی و دینی، از او چهره‌ای متمایز ساخت. چهره ای که به همت دشمنان و کاهلی دوستان بعد از وفاتش به‌کلی به فراموشی سپرده شد.

سلبریتیسم؛ باشگاه شهرت _  18 الی 19:45، سالن 1

سلبریتیسم فیلم مستند بلند به‌کارگردانی سیدمهدی خیام‌الحسینی در ژانر جنگ نرم علاقه به شهرت و سلبریتی شدن به‌سرعت در جوامع مختلف در حال رشد است و به یک ارزش تبدیل شده‌است.

آن‌ها امروزه با غرق شدن در صنعت شهرت نقش‌ به‌سزایی در الگوگیری به‌ویژه برای قشر نوجوان و جوان ایفا می‌کنند. این شهرت توسط سرمایه‌داری ساخته می‌شود، سازماندهی شده و در جهت اهداف این نظام سلطه استفاده می‌شوند.

پسر طلایی؛ پرشی طلایی20 الی 21:45 سالن 3

پسرطلایی ساخته‌ی عباس وهاج مستندی بلند با موضوع تاریخ سیاسی، روایت زندگی، تحول تا شهادت سیمین‌پور (علی اکبر وهاج) _ شهید انقلاب اسلامی است. سیمین‌پور (به معنی پسر نقره‌ای) پسر خوشتیپ و خوشگذران و بسیار بااستعداد در رشته‌های متعدد ورزشی و هنری که به شدت علاقمند به شاه بوده و به‌دور از فعالیت‌های مبارزاتی. با اتفاقی ناگهانی به مسیر امام خمینی روی آورده و رهبری چندین گروه مبارزاتی را به دست می‌گیرد و…

فیلم سینمایی پسرم رسول؛ فیلمی برای فراموش‌شدگان سینما _ 20 الی 21:45 سالن 2

فیلم بلند داستانی پسرم رسول آخرین ساخته‌ی نبی قلی‌زاده با موضوع ملت قهرمان ایران به‌میان آمده‌است.

حال پدر نامساعد است. رسول می‌داند عمر پدر به این دنیا نیست. او هر طور شده باید برای امری مهم خود را به حاج قاسم برساند؛ اما در میانه‌ی راه رازی بزرگ برای او برملا می‌شود.

کوچه های خراسان؛ مجموعه شعر قیصر امین‌پور که به چاپ نرسید! _ 20 الی 21:45 سالن 2

کوچه های خراسان نام فیلم نیمه بلند داستانی سجاد انتظاری با موضوع تاریخ فرهنگی، اجتماعی است. قیصر امین پور مجموعه شعری آماده چاپ دارد مدتی است که حال روحی مناسبی ندارد و احساس می کند مجموعه شعر جدیدش یک شعر کم دارد برای همین اجازه‌ی چاپ آن را نداده است. تا اینکه او راهی مشهد می‌شود…

پروژه a.r.r؛ یک رویای حقیقی _ 16 الی 17:30، سالن 2

مستند نیمه بلند پروژه a.r.rدر قالب رویای ایرانی را محمد محمدزاده ساخته است. محمدرضا هاتف و رضا جهانی، دوستان قدیمی هستند که از دوران نوجوانی علاقه‌مند به کامپیوتر و الکترونیک می‌شوند وسایل الکتریکی را تعمیر یا راه‌اندازی می‌کنند.

با قبولی در دانشگاه پروژه‌های مشترکی با نیروگاه مشهد پیدا می‌کنند و پس از مدتی شرکت آهار را به ثبت می‌رسانند. آن‌ها به‌دنبال صنعت هایتک در انرژی می‌روند و محصولات‌شان در بازار جهانی هم خریدار پیدا کرده و وارد رقابت با شرکت‌های مطرح می‌شود. اکنون شعب گسترده‌ای از شرکت آهار در کشورهای مختلف در حال فعالیت می‌باشد.

گفتنی است دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، از شنبه ۱۸ دی ماه شروع شده و تا ۲۳ دی ماه، آثار جشنواره در این مراسم، در سینمافلسطین تهران و به صورت مجازی در سایت Ammarayar.ir به نمایش درمی‌آیند. آیین اختتامیه جشنواره عمار نیز ۲۴ دی ماه با تقدیر از برگزیدگان بخش مستند و داستانی برگزار می شود.

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید