خانه خانه1-3 هادی حجازی‌فر: اکران‌های عمار کمکی به بیشتر دیده شدن فیلم‌های روی پرده...

هادی حجازی‌فر: اکران‌های عمار کمکی به بیشتر دیده شدن فیلم‌های روی پرده / حبیب والی‌نژاد: در تهیه فیلم‌های جدیدم به پخش در اکران‌های عمار هم فکر خواهم کرد

به گزارش راه‌نوشت، همزمان با فروش یک میلیارد و دویست و هفتاد میلیون تومانی فیلم موقعیت مهدی در اکران های مردمی عمار، حبیب والی نژاد، تهیه‌کننده و هادی حجازی‌فر کارگردان این فیلم در ستاد مرکزی اکران‌های مردمی عمار در حسینیه هنر حضور یافتند و با اکران‌کنندگان از سراسر کشور به صورت آنلاین به گفت‌وگو پرداختند.

هادی حجازی‌فر کارگردان «موقعیت مهدی» ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های قابل تقدیر اکران‌کنندگان اظهار داشت: من چندین بار در کنار مردم در سینماها فیلم موقعیت مهدی را دیده‌ام تا از واکنش آن‌ها نسبت به فیلم آگاه شوم و از اکران‌کنندگان می‌خواهم که واکنش‌ها و بازخوردهای مثبت و منفی تماشاگران را به هر شکلی که می‌توانند به من منتقل کنند چرا که این بازخوردها برای من بسیار ارزشمند است.

کارگردان «موقعیت مهدی» گفت: عمار صرفا یک موقعیت برای فیلم‌ها نیست بلکه کمکی برای بهتر دیده شدن فیلم‌ها در سینماست. فروش فیلم در اکران‌های مردمی فروش چشمگیری هست. ما هم در اعلام رقم فروش موقعیت مهدی، مجموع فروش سینمایی و فروش عمار را اعلام می‌کنیم تا به صاحبان دیگر فیلم‌ها توانایی اکران‌های عمار برای هرچه بهتر دیده شدن فیلم‌ها را یادآوری کنیم.

هادی حجازی‌فر با اشاره به پروسه ساخت فیلم «موقعیت مهدی» افزود: افرادی مثل شهید باکری سرمایه‌های این کشور هستند و زمانی که خواستم به سراغ ساخت این سوژه بروم یکی از دوستانم به من گفت امروز دیگر زمانه ساختن چنین سوژه‌هایی نیست و من به او گفتم تحلیل شما اشتباه است، چون همیشه صداهایی که بلند است را می‌شنوید و صداهای خاموش را نمی‌شنوید.

هادی حجازی‌فر : اکران‌های عمار کمکی به بیشتر دیده شدن فیلم‌های روی پرده
هادی حجازی‌فر در ستاد اکران‌های مردمی عمار

وی با بیان این که همه مردم ما قهرمانان جنگ را دوست دارند و برای آن‌ها ارزش قائل هستند و الآن هم خوشحال هستم که از طیف‌های مختلف با افکار گوناگون موقعیت مهدی را تماشا می‌کنند و از فیلم خوششان می‌آید، گفت: من همیشه در زندگی انسان بسیار امیدواری بودم اما در لحظاتی از این کار واقعا کم آوردم ولی به خواست خدا و لطف این شهدای عزیز در آن لحظات من کمک‌هایی را حس کردم که که خارج از اراده ما بود.

حجازی فر در ادامه تصریح کرد: هرگز در زندگی‌ام راجع به یک موضوع این قدر خالص نبودم، برای همین وقتی کار تمام شد به همه بچه‌ها گفتم فقط یک تیزر و یک پوستر، نه به نقدی جواب می‌دهیم نه حاشیه ایجاد می‌کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: موقعیت مهدی ایمان من را به من برگرداند، خیلی لحظات سختی گذراندم که باورم نمی‌شد. از بیرون همه به من فحش می‌دادند که این با رانتِ بسیار این فیلم را ساخته ولی در واقعیت هیچ حمایتی صورت نمی‌گرفت.

از صمیم قلب از همه اکران‌کنندگان عمار ممنونم

کارگردان موقعیت مهدی خطاب به اکران‌کنندگان افزود: شما حتما اثرات تلاش برای این فیلم را در زندگی‌تان می‌بینید. همان جور که من دیدم و خدا بیش از لیاقتم به من عزت داد و از صمیم قلب از شما ممنونم و صادقانه می‌گویم که در کنارتان هستم؛ نه فقط برای این فیلم، بعد از این هم هر جایی امکانی بتوانم فراهم بکنم که به اکران‌های عمار کمک کنم این کار را انجام خواهم داد.

پیش از تهیه فیلم‌های جدیدم به پخش در اکران‌های عمار هم فکر خواهم کرد

حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده فیلم، با بیان این که من تا قبل از «موقعیت مهدی»، با اکران‌های عمار آشنایی چندانی نداشتم، گفت: در این مدت که با عمار آشنا شدم و امروز که گزارش اکران‌کنندگان را شنیدم بسیار سر ذوق آمدم و به شما خداقوت می‌گویم.

وی افزود: در برخی از اکران های مردمی موقعیت مهدی هم شرکت کردم و از بازخوردهایی که گرفتم مشخص است که عمار در جای جای کشور جا افتاده و آن را می شناسند و این برایم خیلی جالب بود.

حبیب والی‌نژاد: در تهیه فیلم‌های جدیدم به پخش در اکران‌های عمار هم فکر خواهم کرد
حبیب والی‌نژاد در ستاد اکران‌های مردمی عمار

این تهیه‌کننده سینما بیان داشت: شما در حال انجام کاری هستید که وظیفه نهادهای فرهنگی کشور است و  نهادهای فرهنگی باید میلیاردها تومان خرج کنند تا چنین کار فرهنگی‌ انجام شود ولی شما یک مسیر ده ساله را با کمترین امکانات رفتید و این بار را به دوش کشیدید و اکنون وظیفه آن نهادهاست که به شما کمک کنند.

والی‌نژاد ادامه داد: روزی رفتم با مدیر اداره کل آموزش و پرورش استان تهران صحبت کردم و به آن‌ها گفتم این وظیفه‌ی معاونت پرورشی شماست که وقتی چنین امکانی وجود دارد از آن در مدارس استفاده کند که البته هنوز اقدامی نکرده‌اند.

وی افزود: از این به بعد هر گاه کار جدیدی داشته باشم از همان ابتدا همان طور که به سینما فکر می‌کنم، به اکران توسط عمار هم فکر می‌کنم.

فروش‌های میلیاردی امروز عمار، حاصل مسیری ده ساله

در پایان جلسه حجت غیب‌الله‌زاده، مسئول اکران‌های مردمی عمار نیز با اشاره به مسیر ده ساله‌ای که این ستاد طی کرده تا امروز بتواند در اکران فیلم‌های سینمایی حرفی برای گفتن داشته باشد بیان کرد: اکنون ما در بیش از 300 شهرستان نماینده فعال داریم؛ افرادی که دغدغه فرهنگ آن‌ها را در این مسیر قرار داده و حلقه‌های واسطی برای برقراری عدالت فرهنگی هستند.

وی اظهار داشت: یک فیلم همان اندازه که در سینماها می‌فروشد، در چرخه اکران مردمی هم ظرفیت فروشش وجود دارد و این جزء نقاط چشم‌انداز ماست.

حبیب والی‌نژاد: در تهیه فیلم‌های جدیدم به پخش در اکران‌های عمار هم فکر خواهم کرد

گفتنی است پیش از این صحبت‌ها، چند تن از اکران‌کنندگان عمار به بیان نظرات و خاطرات خود پیرامون فیلم موقعیت مهدی پرداختند.

زهرا آراسته‌نیا اکران‌کننده شهرستان دزفول ضمن بیان این جمله که موقعیت مهدی برای ما که در دل جنگ بودیم روایت قابل احترامی از جنگ ارائه کرده بود، به ارائه آمار پرداخت و گفت: ما از مرکز شهر تا دورترین نقاط، 23 اکران برگزار کردیم و توانستیم بیش از 2000 مخاطب به مخاطبان فیلم اضافه کنیم که همچنان در حال افزایش است.

پس از وی، خانم گلچین از شهرستان تالش روی خط آمد و گفت: ما تاکنون در 12 شهرستان اکران و بیش از صد میلیون فروش داشته‌ایم. از نکات جالب توجه این اکران‌ها اکران‌کنندگانی بودند که برای نخستین بار تجربه اکرانشان را با موقعیت مهدی گذراندند.

 آقای اسماعیل‌زاده اکران‌کننده سبزواری نیز با بیان این که ما 6 شهرستان را در غرب خراسان رضوی پوشش می‌دهیم گفت: برای اکران فیلم‌ها تمام ظرفیت‌های گروه‌های مردمی را پای کار می‌آوریم، از امام جمعه شهرستان تا مراکز کوچک مردمی. تاکنون برای موقعیت مهدی نزدیک به 5500 نفر مخاطب و 45 میلیون فروش داشته‌ایم. بحث نذر فرهنگی هم در منطقه ما پررنگ بوده و 5 میلیون تومان مشارکت مردمی داشته‌ایم.

پس از آن آقای یوسفی از خوزستان ضمن اشاره به فروش 25 میلیون تومانی و بازخوردهای خوب، به بیان یکی از این بازخوردها پرداخت و گفت: در یک مدرسه بچه‌ها می‌خواستند فیلم را اکران کنند که با مخالفت مدیر مواجه می‌شوند. بنابراین هزینه آن را خودشان بر عهده می‌گیرند و فیلم را در مدرسه نمایش می‌دهند. مدیر هم پس از دیدن فیلم نظرش عوض می شود و کمک می‌کند موقعیت مهدی را در سایر مدرسه‌های آن شهر هم اکران کنند.

آقای حاجیان از استان اصفهان آخرین اکران کننده‌ای بود که به صحبت پرداخت و گفت: اکثر رابط‌های ما در شهرستان‌های اصفهان از نوجوانان‌اند، از جمله نوجوانی 13 ساله در حومه شهر که به تنهایی یک سالن ورزشی را کرایه کرد و صندلی چید و با امکاناتی کم یک اکران ساده در آن جا انجام داد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید