خانه خانه3 نگاه ما به سریال «سلمان فارسی» نگاهی فرامرزی‌ است / به مخاطبان...

نگاه ما به سریال «سلمان فارسی» نگاهی فرامرزی‌ است / به مخاطبان میلیاردی می‌اندیشیم

معاون سیمای رسانه ملی با اشاره به بین‌الادیانی بودن سریال سلمان فارسی گفت: از هم‌اکنون به بازارهای جهانی و مخاطبان میلیاردی این سریال می‌اندیشیم.

به گزارش راه‌نوشت، حمید شاه‌آبادی معاون سیمای رسانه ملی درباره گلایه معروفِ نادر طالب‌زاده و انتظارش از تلویزیون که همیشه آرزو داشت سریال‌هایی ساخته شوند که نگاه بین‌المللی در درونِ آنها لحاظ شود مخصوصاً سریال‌های دینی و مذهبی و از ساخته شدن سریال‌هایی مثل «سلمان فارسی» و شروعِ سریال حضرت موسی(ع) بسیار خوشحال بود، گفت: واقعیت این است که ما در حوزه تولید سریال‌های فاخر تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم. خوشحالیم که دغدغه چند ساله نادر طالب‌زاده، مکرر در مجموعه تصمیم‌گیری‌های مدیران فیلم و سریال رسانه ملّی مورد توجه بوده اما اینکه تا چه اندازه‌ای توفیق داشته باشیم به مجموعه تلاش‌ها و اقدامات برمی‌گردد.

وی افزود: کارهای بین‌المللی که تا به حال انجام شده هنوز در جهان قابل انتشار است. هنوز در دنیا در حوزه فروش، سریال حضرت یوسف(ع) فروش جدیدی داریم و این نشان می‌دهد چقدر کارهای بین‌المللی می‌توانند جریان‌ساز باشند. بنابراین خلأ این حوزه‌ها مخصوصاً در حوزه کارهای الف‌ویژه ما به طور جدّی مشهود است. 

معاون سیما تأکید کرد: خوشبختانه دو گام بسیار بزرگ در سریال حضرت موسی(ع) و سلمان(ع) برداشته شده؛ البته چند کار دیگری که در مرحله فیلمنامه توان و ظرفیتش وجود داشته باشد هست و باید امکانات و بضاعت‌ها دیده شود و نگاه بین‌المللی به تولید آثار یکی از دغدغه‌های جدّی عناصر انقلابی است که باید به آن توجه جدّی شود.

او در پاسخ به سؤالی درباره کاهش مخاطب تلویزیون که شاید با ساختِ کارهای الف ویژه و ماندگار بتوان آن را برطرف کرد، توضیح داد: البته ما کاهش مخاطب به معنای متداول خودش نداریم. فضاسازی‌هایی که در حوزه کاهش مخاطب صورت می‌گیرد بخشی از آن  به مخاطب عمومی تلویزیون در جهان برمی‌گردد که در واقع سبد مصرف تصویری مردم از تلویزیون را بخشی از آن را فضاهای دیگر پُر کرده‌اند. ما در طول 5 سال گذشته حداکثر 6 درصد کاهش مخاطب تلویزیون داشتیم.

شاه آبادی تصریح کرد: این 6 درصد معادلش و شاید بیش از آن مصرفِ تولیدات تلویزیونی در فضای مجازی و از سایر درگاه‌های انتشار است. در مجموع اصولاً اگر در خواستگاه بومی خودمان حرکت کنیم و نگاه جهانی داشته باشیم این هر دو سوی یک قضیه است. یعنی جنسِ تولیدات باید ریشه و پایه بومی داشته باشد اما نگاه انتشار باید نگاه جهانی باشد و در تراز جهانی تولید شود. ما می‌توانیم سریال “سلمان فارسی” را از این جنس بدانیم.

معاون سیما پیش از این نیز گفته بود: نگاه ما به سریال «سلمان فارسی» نگاهی فرا مرزی‌ است. این سریال فقط محدود به داخل کشور و مردم عزیزمان نیست، بلکه طوری طراحی و خلق می‌شود که مطابق با استانداردهای روز سریال‌سازی در جهان باشد و بتواند مخاطب خارجی را با هر ملیتی و مذهب و فرهنگی مجذوب خودش سازد. بنابراین «سلمان فارسی» یک سریال بزرگ بین المللی و بین الادیانی خواهد بود و از هم اکنون به بازارهای جهانی و مخاطبان میلیاردی می‌اندیشیم.

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید