خانه خانه1-3 نگاهی به ۴ اثر متفاوت با موضوع سال های نخست انقلاب و...

نگاهی به ۴ اثر متفاوت با موضوع سال های نخست انقلاب و دوران جنگ در جشنواره فجر ۳۹

در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و با داغ شدن تنور جشنواره فیلم فجر و با توجه به شرایط کرونایی، جشنواره فجر ۳۹ قرار است به شیوه ای متفاوت برگزار شود، عدم داشتن هیئت انتخاب و اختصاص اکران ها به فیلم هایی که نامزد سیمرغ شده اند و اجازه حضور ۳۰ درصدی مخاطبان در سینماهای مردمی از جمله نکاتی است که در برگزاری جشنواره امسال بیش از پیش به چشم می خورد.نواره ۳۹ امسال میزبان ۱۶ فیلم سینمایی است که با هم رقابت می کنند و در این یادداشت قرار است به چهار اثری که به موضوعاتی نظیر دفاع مقدس و روزهای نخست انقلاب پرداخته اند، بپردازیم.

تک تیرانداز و سرگذشت عجیب یک رزمنده

«تک‌تیرانداز» روایتی است از رزمنده ای که سرگذشتی عجیب در دوران دفاع مقدس داشته است، فیلمی قهرمان محور از شهید عبدالرسول زرین در جبهه‌های جنگ تحمیلی است که کامبیز دیرباز نقش آن را ایفا می‌کند.

«تک تیرانداز» به تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری و به کارگردانی علی غفاری توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت فتح تهیه و تولید شده است.

منصور؛ پرتره ای جذاب و دیدنی از شهید ستاری

فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه کنندگی جلیل شعبانی محصول سازمان هنری رسانه ای اوج  است که در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر نخستین اکران خود را تجربه خواهد کرد.

این فیلم سینمایی با نگاهی به بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری و طراحی و تولید نخستین جنگنده کاملا ایرانی ساخته شده که در آن بخش‌های ناگفته از هشت سال دفاع مقدس روایت شده است.

محسن قصابیان، لیندا کیانی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا زمانی نسب، سید جواد هاشمی، قاسم زارع، از جمله بازیگران فیلم منصور هستند.

یدو و روایتی از محاصره آبادان

دیگر فیلمی که در گونه دفاع مقدس ساخته شده و در جشنواره فجر ۳۹ حضور دارد، فیلم «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح است، جعفری در این فیلم که در گونه دفاع مقدس ساخته است به سراغ نخستین روزهای جنگ تحمیلی در آبادان رفته است.

روزهایی که آبادان در حال محاصره بعثی هاست.

ستاره پسیانی، اکبر اودود، سعید آلبوعبادی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبوعلی، ریحانه آریامنش، عبدالحلیم تقلبی، حسین پوریده، رضا نوری، طاهره نیک‌آزاد، مسعود جلالی، معید رامی، مائده رامی، یاسین مسعودی، احمد مسافری و… در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

مصلحت اندیشی برای نظام

فیلم سینمایی «مصلحت» که پیش از این با نام «مصلحت نظام» در رسانه ها عنوان شده بود به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه و کارگردانی حسین دارابی یک تریلر جاسوسی- امنیتی به حساب می‌آید که داستان آن در اواخر دهه ۵۰ می‌گذرد..

«مصلحت» محصول مشترک سینمایی حوزه هنری و سازمان هنری رسانه‌ای اوج نخستین تجربه کارگردانی سینمایی حسین دارابی و سومین فیلم تولید شده در باشگاه فیلم سوره است.

از جمله بازیگران این فیلم می توان به فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی، سهی‌بانو ذوالقدر و نازنین فراهانی اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید