خانه گفت و گو نقویان از «برادران» می گوید - خونی که حقیقت شایعه شش ساله...

نقویان از «برادران» می گوید – خونی که حقیقت شایعه شش ساله را فاش کرد

مهدی نقویان، کارگردان سینمای مستند، در گفت و گو با بلاگ عماریار، ضمن اشاره به نحوه ورود خود به عرصه فیلمسازی گفت: در ابتدای دوران دانشجویی با موسسه روایت فتح همکاری داشتم و سپس در سازمان اوج،حوزه هنری و دیگر مراکز مستند سازی مشغول به فعالیت شدم و در پایان و اکنون در قسمت پخش شبکه چهار صدا و سیما مشغول به کار هستم.

وی با اشاره به آثار خود اظهار کرد: «زخم تازه» با موضوع خلیج فارس، «یوسف رضا» با موضوع شهید یوسف ابوالفتحی، «رمز و راز ملکه»، «نگهبان آرا» با موضوع فتنه ۸۸ و کلیپ «برخیزید» ازجمله آثار من هست که در فضای رسانه ای دیده شده است «نگهبان آرا»، «گاو خشمگین» و «زخم تازه» آثاری هستند که در جشنواره ها مختلف از جمله جشنواره عمار و حقیقت حاضر بودند.

شایعه ای که قوت گرفت

کارگردان مستند برادران با اشاره به موضوع و ایده مستند «برادران» افزود: در سال ۸۸ اخباری در جامعه پخش شد مبنی بر مساعدت نیروهای حزب الله لبنان به نیروهای بسیجی ایران به جهت جلوگیری از اغتشاشات داخلی کشور که می توان گفت یکی از شایعات جدی در جامعه ما این موضوع بود.

نقویان اظهار داشت: عمده دلیل رسانه های معاند به جهت گسترش این شایعه، عکسی بود که در خیابان قیطریه مقابل ستاد میرحسین موسوی که شخصی در عکس حضور داشت که می خواست ستاد میرحسین موسوی را تعطیل کند، در ادامه شایعه می گفتند آن شخص در تصویر همان  حسین ملک از رزمندگان حزب الله لبنان است که این شایعه را تقریبا می توان گفت اغلب رسانه های معتبر معاند پخش کردند.

کارگردان مستند برادران تصریح کرد: این موضوع در سال ۸۸ گذشت تا سال گذشته خبری خواندم که شخصی که در سال ۸۸ عکس آن به عنوان نیروهای حزب الله لبنان پخش شده بود به نام مهدی نوروزی است که در نبرد با گروهک های تروریستی موسوم به داعش شهید شد.این اتفاق، ساخت مستندی پیرامون این شهید را در ذهنم کلید زد .

وی در ادامه افزود: اخبار روز را در دفترچه ای یادداشت می کنم و سعی و علاقه ام این است که از این موضوعات مستند بسازم موضوعات روز که دغدغه مردم باشد، از عمده علاقه من و هدف من به جهت مستند سازی است.

داستان شهید؛ ظرفیت بالقوه

نقویان در ادامه بیان کرد: موضوع شهید نوروزی یک ظرفیت بالقوه ای بود که من توانستم آن را بالفعل کنم.توانایی و پتانسیل در شخصیت شهید نوروزی بود و هرچقدر جلو می رفتیم خود شهید ما را راهنمایی می کرد، طرحی که من ابتدا برای مستند شهید داشتم، فقط یک سوم آن نهایی شد و باقی مانده آن را به جرات می توان گفت خود شهید راهنمایی کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید