خانه دسته‌بندی نشده نخستین سریال با موضوع کرونا روی آنتن می رود/ سریال «اپیدمی» با...

نخستین سریال با موضوع کرونا روی آنتن می رود/ سریال «اپیدمی» با بازی محسن قصابیان و مهدی فخیم زاده

به گزارش راه نوشت، قرار است بزودی از سوی خانه تولیدات جوان صداوسیما نخستین سریال با موضوع کرونا روی آنتن صداوسیما برود؛ سریالی به نام «اپیدمی» که به طور مستقیم به موضوع کرونا و درگیری و شیوع آن در کشور می‌پردازد.

این سریال به تهیه‌کنندگی سعید کمانی و کارگردانی مشترک سجاد حسینی، محمدصادق بکتاشیان و محمد علیزاده تهیه و تولید شده است. این سریال که از جمعه 12 آذر روی آنتن شبکه ۳ خواهد رفت، داستان شیوع کرونا در کشور را روایت می‌کند و روزهای ابتدایی شیوع این بیماری را نشان می‌دهد که عده‌ای درگیر این هستند که آیا این بیماری کروناست یا آنفلوآنزا؟ آنها در ادامه به این نتیجه می‌رسند این بیماری همان کروناست و باقی ماجراها که برای دانشمندان و پژوهشگران ایرانی در این سریال رقم می‌خورد.

معرفی نقش ها و بازیگران «اپیدمی»

محسن قصابیان، بازیگر نقش شهید ستاری در فیلم سینمایی «منصور» که بخوبی درخشیده است، در نخستین تجربه سریالی خود در سریال «اپیدمی» به ایفای نقش پرداخته است و بازی در نقش یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال را با نام «ابراهیم» به عهده دارد. شخصیت ابراهیم، متخصصی را پیدا می‌کند که تکلیف را روشن کند که آیا این بیماری کروناست یا نه.

مهدی فخیم‌زاده، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون حالا بعد از سال‌ها فعالیت مستمر و حضور در سریال‌ها و فیلم‌های مختلفی از جمله ولایت عشق، تنهاترین سردار،‌ خواب و بیدار و… این روزها نقش دکتر متخصصی را در این سریال بازی می‌کند. او در برخی کارهایش علاوه بر بازیگر، نقش کارگردان و نویسنده را هم داشته است که تنهاترین سردار، ولایت عشق و خواب و بیدار جزو آنها به شمار می‌روند. فخیم‌زاده در این سریال در نقش دکتر فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی بازی می‌کند که از رزمنده‌های جنگ بوده و با ابراهیم هم‌سنگر بوده‌ است. دکتر «جهان» در این سریال یکی از نقش‌های اصلی است و در جلوگیری از بیماری در بیمارستان فرضی سریال نقش بسزایی دارد.

سریال اپیدمی
محسن قصابیان در سریال «اپیدمی»

همچنین در ابتدای روند تولید این سریال بنا بود یکی از نقش‌های این سریال را علی سلیمانی بازی کند اما به دلیل ابتلایش به کرونا و فوت ناگهانی، این نقش به اصغر نقی‌زاده محول شد. قرار بود مرحوم سلیمانی در این سریال نقش راننده آمبولانس را ایفا کند. همچنین مرحوم سیامک اطلسی نیز در اپیدمی نقش دکتر نوروزی را ایفاگر بود که به دلیل ابتلا به کرونا از دنیا رفت. همچنین فریبا متخصص در این سریال در نقش آفاق، آتش تقی‌پور در نقش حجت،‌ علی غلامی در نقش امیرعلی و اصغر نقی‌زاده در نقش کریم سواری سایر بازیگران اصلی این سریال هستند.

ساخت بیمارستانی واقعی برای تولید این سریال

 سعید کمانی، تهیه‌کننده این سریال درباره طراحی یک بیمارستان صحرایی در این سریال به رسانه‌ها گفته است:«بیمارستانی مثل یک بیمارستان واقعی طراحی کردیم. این بیمارستان صحرایی که در سریال، بیمارستان شهید همت نام دارد، یکی از مجهزترین بیمارستان‌های صحرایی است که به کمک نیروی دریایی سپاه پاسداران و فرماندهی بهداری بنا شده است. این بیمارستان ۱۰۰ تختخواب دارد و در بوستان ولایت ساخته شده است.»

کمانی با اشاره به چرایی ساخت بیمارستان واقعی و همچنین سختی‌های ساخت این بیمارستان صحرایی نیز بیان کرد:«زمانی که به پیک کرونا خوردیم، امکانات زیادی در اختیارمان نبود و بعد از گذراندن پیک کرونا توانستیم بیمارستان را به طور کامل تجهیز کنیم. از سویی برای اینکه بتوانیم تمام اتفاق‌ها و داستان‌هایی را که در سریال رخ می‌دهد به طور واقعی نشان دهیم و از آنجا که نمی‌خواستیم مصنوعی باشد و مخاطب ما را پس بزند، تصمیم گرفتیم بیمارستانی واقعی طراحی و اجرا کنیم.»

تهیه‌کننده سریال «اپیدمی» افزود:«بناست ۲ فصل دیگر این سریال نیز ساخته شود و در فصل‌های بعدی ترکیب بازیگران تغییر خواهد کرد و اینکه قرار است نیروی ارتش در فصل بعدی در دایر کردن بیمارستان صحرایی مشارکت کند. این سریال در ۳ فصل ۱۰ قسمتی تولید خواهد شد. اپیدمی محصول خانه تولیدات جوان است و قرار است ۳ کارگردان جوان این سریال را بسازند که نخستین تجربه برای آنها محسوب می‌شود.»

منبع:روزنامه وطن امروز

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید