خانه یادداشت نان گزیده‌ها (2)؛ روایت غم‌انگیز کارگران هپکو اراک

نان گزیده‌ها (2)؛ روایت غم‌انگیز کارگران هپکو اراک

به گزارش راه‌نوشت، «به مبارزه با فساد باید عین زمان طاغوت نگاه کرد»؛ این جمله‌ای منقول از رهبر انقلاب (حفظه الله تعالی) است که بن‌مایه اصلی مستند نان گزیده‌ها (۲) هم هست.

در این مستند روایت دردناک واگذاری شرکت هپکو اراک به‌عنوان یک نمونه از مجموعه واگذاری‌های مساله‌دار دولت قبل بازخوانی شده است.

نان گزیده‌ها (۲) کارگرانی را به تصویر می‌کشد که ماه‌ها حقوق نگرفته‌اند و با چالش‌های مختلفی هم روبرو شده و حتی برخی بازداشت شده‌اند و این در حالی است که بارها خط خود را از دشمنان نظام جدا کرده‌اند.

این مستند که با ضرباهنگ نسبتا قابل قبولی هم روبرو است در دو بخش به مخاطب عرضه می‌شود. بخش نخست تا زمانی است که کارگران، مستقل و با ابزارهای محدود خود دست به اعتراض می‌زنند و همین هم سبب بروز مشکلاتی برای آنان می‌گردد.

بخش دوم اما با ورود طلاب و دانشجویان به مطالبه‌گری و حمایت از کارگران از یک سو و دیدار نماینده کارگران هپکو با رییس وقت قوه قضاییه (رییس جمهور فعلی) از سوی دیگر، بارقه‌های امید را روشن ساخته و پیگیری‌های دلسوزانه کارگران را به ثمر می‌رساند.

نکته مهم در این مستند که جا داشت بیشتر به نمایش درآید و واکاوی شود، بررسی دست‌های پشت‌پرده‌ای است که با بورس‌بازی و منفعت‌طلبی اجازه نمی‌دادند و نمی‌دهند که پرونده‌های هپکو و مشابه آن به سرانجام قطعی و مناسب به نفع کارگران برسد.

نویسنده: دکتر محمد لطفی‌زاده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید