خانه فیلم سینمایی علاقه‌مند به تولید «منصور2» هستیم/ خانواده شهید ستاری همکاری خوبی با ما...

علاقه‌مند به تولید «منصور2» هستیم/ خانواده شهید ستاری همکاری خوبی با ما داشتند

به گزارش راه نوشت، فیلم «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی روایتی از زندگی شهید ستاری است که از مدتی قبل روی پرده سینماها رفته و تاکنون به فروش بیش از دو میلیارد تومانی رسیده است.این فیلم اکنون جز پنج فیلم پرفروش سال است.

مهدی مطهر، مدیر تولید این فیلم، در برنامه تلویزیونی «در انتهای الوند» که از شبکه دوم سیما پخش شد با اشاره به اینکه دومین نفری بوده که به گروه سازنده فیلم «منصور» اضافه شده، اظهار کرده است:«بخش هایی از حذفیات اثر خودخواسته بود و ممیزی در کار نبود. فیلم نسبت به نسخه جشنواره فجر 14 دقیقه کوتاه‌تر و ریتم کار بهتر شد.»

چرا سکانس هاشمی رفسنجانی در «منصور» حذف شد؟

مطهر ادامه داد:«سکانس معروف شهید ستاری و مرحوم هاشمی رفسنجانی مربوط به برهه‌ای است که توضیح می‌دهد در چه دوره‌ای هستیم اما مجموعه‌ای از دلایل ما را به این نتیجه رساند که این سکانس را حذف کنیم. درواقع کسی ما را مجبور به حذف سکانس‌های مربوط به هاشمی رفسنجانی از فیلم «منصور» نکرد و دوست نداشتیم حاشیه گریبان‌گیر اثر شود.»
 

او در ادامه با بیان اینکه سیاوش سرمدی (کارگردان) قرار بود مستندی را درباره شهید ستاری آماده کند و به حدی متریال درباره این شهید زیاد بود که تصمیم گرفتیم اثر به فیلم سینمایی تبدیل شود، گفته است:«درباره خیلی از قهرمانان ملی، مخاطب پس می‌زند زیرا فیلم تبدیل به اثری شعاری می‌شود. این اتفاق دلایل مختلفی دارد و گاهی خانواده‌ها مانع می‌شوند تا چهره‌ای واقعی از قهرمان به تصویر کشیده شود و گاه اجازه داده نمی‌شود تا گروه سازنده اثر را دراماتیزه کند. در پروژه «منصور» اتفاقی نادر افتاد و خانواده شهید ستاری همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و بخصوص سورنا ستاری با اثر بسیار همراه بود. او تصمیمی جسورانه گرفت و قبل از جشنواره اثر را ندید و گفت می‌ترسم فیلم را ببینم و درباره آن اعمال نظر کنم.»

خاطره ای از دیدار پسر شهید ستاری با محسن قصابیان

مطهر یاداوری کرده است:«محسن قصابیان یکی روزهای فیلمبرداری باید لباس غیرنظامی می‌پوشید و آن روز سورنا ستاری به پروژه سر زد. از قصابیان خواستم لباس نظامی را بپوشد و وی پس از پوشیدن لباس، روبروی سورنا قرار گرفت و من شوک و بهت را در چهره وی دیدم چراکه خیلی شبیه پدرش شده بود.»

مدیر تولید «منصور» عنوان کرده است:«ما نزدیک 5 میلیارد و 500 میلیون تومان برای این اثر در سال 98 هزینه کردیم و سوم اسفند همزمان با آغاز دوره قرنطینه کرونا، فیلمبرداری اثر به پایان رسید. یک هلی کوپتر که بخواهد بپرد 12 میلیون هزینه دارد که ما این هزینه‌ها را نداشتیم و ارتش پای کار بود. معمولا دو سوم پروژه‌ها، صرف دستمزد بازیگران می‌شود اما به همت کیومرث مرادی و تلاش سیاوش سرمدی با طیف خوبی از بازیگران تئاتری روبرو شدیم.»

او همچنین گفته است:‌«علاقه‌مند به تولید «منصور 2» هستیم و می‌توان به این سمت رفت و ادامه کاراکتر یک قهرمان را تکرار کنیم چون شخصیت منصور ستاری به ما این ظرفیت را می‌دهد.»

منبع:خبرگزاری ایسنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید