خانه خانه1-3 مستند «پایان یک سکوت»؛ فریاد یک جنایت / نگاهی به روایت جنایات...

مستند «پایان یک سکوت»؛ فریاد یک جنایت / نگاهی به روایت جنایات آل سعود در تخریب بارگاه ائمه بقیع

به گزارش راه‌نوشت، همه چیز با یک عکس شروع شد. چند چهره مشهور، تصویری را در قالب یک قاب عکس می‌بینند و واکنش‌های آنان دستمایه ساخت مستندی به نام «پایان یک سکوت» می‌شود.

مستندی که روایت غم‌انگیز هشتم شوال از تخریب بارگاه ائمه معصومین علیهم‌السلام در قبرستان بقیع است.

این جنایت نزدیک به یک قرن قبل رخ داده و دنیا و رسانه‌ها در برابر آن سکوت اختیار کرده‌اند. سکوتی که باید مانند واکنش شجاعانه مرحوم شهید مدرس در مجلس آن زمان شکسته شود و این مظلومیت سرانجام پایان پذیرد.

جنایاتی که وهابیت مرتکب شده به تعبیر حجت‌الاسلام ناصر رفیعی از تخریب خانه پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و خدیجه کبری سلام الله علیها تا از بین بردن بارگاه منور ائمه مظلوم بقیع امروز باید از طریق رسانه‌ها تبیین و معلوم شود که جریان وهابیت نسبتی با اهل سنت ندارد.

مستند پایان یک سکوت ؛ فریاد یک جنایت
مستند پایان یک سکوت

فایده مهم این مستند تلاش برای شکستن سکوت در برابر جنایت بزرگ آل سعود بوده و طیف وسیعی از سخنرانان و مداحان و شاعران و اساتید دانشگاه در‌این‌باره در بخش‌های مختلف آن اظهار نظر کرده اند.

یکی از جنبه‌های هرچند کوتاه اما جالب این مستند نیز بررسی روانکاوانه جنایت وهابیون در تخریب قبور مطهر ائمه بقیع است.

شاید برای برخی این سوال هم مطرح باشد که ساخت حرم به تنهایی مهم است یا مبارزه با یک تفکر انحرافی هم ضروری است؟ در مستند پایان یک سکوت تلاش شده هم به مبانی اعتقادی ساخت حرم و مساله توسل پاسخ داده شود و هم ضرورت مقابله با جریان وهابیت تبیین گردد.

چند سال قبل در یک برنامه تلویزیونی یک دانشجوی مهندسی عمران می‌گفت هدفش از تحصیل در این رشته آمادگی برای عمران بقیع مظلوم بوده است.‌ این هدف و نوع نگاه واقعا ستودنی است.

به امید تحقق این هدف و نابودی جنایتکاران وهابی.

نویسنده: محمد لطفی زاده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید