خانه خانه1-3 مراسم رونمایی از مستند بیتربیت + عکس / سند تحول نظام آموزش...

مراسم رونمایی از مستند بیتربیت + عکس / سند تحول نظام آموزش و پرورش زیر تیغ نقد

به گزارش سایت راه نوشت، روز شنبه 9 مردادماه 1400 مستند «بیتربیت»، جدیدترین مستند سفیرفیلم رونمایی و منتشر شد.

این مستند به بررسی سند تحول نظام آموزش و پرورش که از سال 1390 اجرایی شده است می پردازد و در مدت زمان 32 دقیقه با کارشناسان مختلف حوزه تعلیم و تربیت مصاحبه و صحبت کرده است.

در مراسم رونمایی از این مستند چهره های مختلفی حضور داشتند و به اظهار نظر پرداختند. در ابتدای مراسم دکتر فیض در نقد سند تحول نظام آموزش و پرورش صحبت کرد و اساسا خود سند را دارای نقصان دانست که ایرادات مختلف و متعددی به آن وارد است. وی همچنین ایراداتی را به مستند وارد دانست که ابراز امیدواری کرد این ایرادات رفع شود.

در ادامه دکتر رعنایی به نقد سخنان دکتر فیض پرداخت و از بخش هایی از سند دفاع نموده و برخی از نقدها به سند تحول نظام آموزش و پرورش را غیر منصفانه دانست.

پارسانیا از چهره های دیگری بود که به عنوان یکی از مصاحبه شوندگان در مستند، در مراسم رونمایی مستند نیز حضور داشته و از کلیت مستند دفاع نموده و آن را تحولی رو به جلو برای نقد ساختار نظام تعلیم و تربیت در کشور دانست.

پارسانیا با تجلیل و تقدیر از سازندگان مستند گفت، باید چنین مستندهایی بیشتر در کشور تولید شده تا آرام آرام شاهد تحولات در نظام آموزش و پرورش باشیم و الا چیزی در این وزارت خانه و سیاست گذاری های آن تغییر نخواهد کرد.

از دیگر سخنرانان مراسم، قربانی از مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) بود که ضمن تقدیر و تشکر از برپایی چنین مراسمی به نقد سند تحول و عملکرد دکتر حاجی بابایی پرداخت که در زمان بر عهده داشتن سمت وزیر آموزش و پرورش به روند صحیح اجرای سند تحول لطمات جبران ناپذیری زد و اکنون نیز به دنبال کسب سمت وزیری این وزارت خانه در دولت جدید است بدون آنکه به عملکرد خود در سال های 1388 تا 1392 پاسخگو باشد.

سند تحول به حاشیه رفته است

قربانی با بیان اینکه باید به صورت جدی به این پرداخت که چرا سند تحول به حاشیه رفته است گفت: این مستند ها به این کمک می کند که جامعه متوجه شود چه بر سر نظام آموزش و پروش در این سال ها آمده است و چرا نظام تعلیم و تربیت ما موفق نبوده است.

در پایان مراسم نیز خانم قربانی دیگر سخنران با تقدیر از ساخت این مستند بیان داشت که سند تحول ایرادات جدی دارد که باید به آن ها بیشتر پرداخته شود و امید می رود که با آگاهی بخشی این ایرادات و همچنین ریل گذاری های اشتباهی که بعضا در مسیر تعلیم و تربیت در کشور گذاشته شده است بر طرف شود.

هدف از تولید مستند، بیان یک نقیصه جدی در ساختار وزارت آموزش و پرورش بود

در انتهای این مراسم سید حسین امام جمعه کارگردان مستند نیز با تشکر از حاضرین در این مراسم بیان داشت که هدف از تولید مستند، بیان یک نقیصه جدی در ساختار وزارت آموزش و پرورش بوده است که آن اجرای غلط و بد سند تحول بوده است.

ما تمام تلاش خود را در این مستند کردیم که این را بگوئیم و امیدوارم که موفق باشیم. وی با پذیرفتن برخی از انتقادات به مستند بیان داشت که امیدواریم در مستندهای بعدی بتوانیم بهتر و قوی تر کار را دنبال کنیم و البته در این مسیر نیز کار مشکلی را داشتیم و در ادامه نیز کار مشکلی را در پیش داریم.

این مراسم با رونمای از پوستر مستند و امضای حاضرین بر روی پوستر به اتمام رسید.

علاقمندان برای تهیه مستند «بیتربیت» می توانند به سایت عماریار ammaryar.ir مراجعه نمایند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید