خانه خانه1-1 بدرقه نادر طالب‌زاده تا خانه ابدی / طالب‌زاده را باید شهید طالب‌زاده...

بدرقه نادر طالب‌زاده تا خانه ابدی / طالب‌زاده را باید شهید طالب‌زاده نامید

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد نادر طالب‌زاده با حضور گسترده دوستان و همراهان این هنرمند از مقابل مسجد بلال صداوسیما برگزار شد.

به گزارش راه‌نوشت، مراسم تشییع پیکر زنده یاد نادر طالب‌زاده پژوهشگر، کارگردان سینما و مجری تلویزیون صبح امروز یازدهم اردیبهشت ماه با حضور جمع زیادی از مردم در مقابل مسجد بلال صداوسیما آغاز شد.

در ابتدای این مراسم نوای حاج‌صادق آهنگران پخش شد و مراسم در ساعت ۹:۲۵ با پخش آیاتی از قرآن مجید به صورت رسمی آغاز شد.

سردار قاآنی، محمد مهدی اسماعیلی، پیمان جبلی، وحید جلیلی، رضا پورحسین، ابراهیم حاتمی‌کیا، احسان محمدحسنی، عزیز جعفری، محمد حمیدی مقدم، سلیم غفوری، حامد بامروت‌نژاد، حجت‌الاسلام موسوی مقدم، سردار قاآنی، سردار نقدی، حبیب والی‌نژاد، حمید شاه‌آبادی، ابوالقاسم طالبی، مسعود احمدی افزادی، از جمله چهره‌های شاخص حاضر در ابتدای این مراسم هستند.

اجرای مراسم را صابر خراسانی بر عهده داشت که در ابتدا به قرائت پیام رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت نادر طالب‌زاده پرداخت.

در ادامه علیرضا قزوه به دعوت صابر خراسانی به شعرخوانی پرداخت. قزوه در جایگاه قرار گرفت و شعر خود را اینگونه آغاز کرد: «حاج نادر خاطراتت سبز / حاج نادر پرچمت بالاست»

خراسانی در ادامه از حاج صادق آهنگران دعوت کرد تا به جایگاه بیاید و زیارت عاشورا بخواند.

بدرقه نادر طالب‌زاده تا خانه ابدی / مراسم تشییع طالب‌زاده

مکتب نادر طالب‌زاده زنده است و زنده باقی خواهد ماند

در ادامه مراسم پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما در جایگاه قرار گرفت و گفت: امروز در این ماه خدا در این خانه خدا گرد هم آمدیم برای وداع با ماهچهره انقلاب اسلامی، حاج نادر طالب زاده عزیز که تربیت شده مکتب انقلاب و امام (ره) است.

وی افزود: ما امروز هم اشک بر چشم داریم و حسرت بر دل و هم ابتهاج در دل و خنده بر لب. حسرت از دست دادن حاج نادر عزیز و ابتهاج از رویش مکتب خمینی و خامنه‌ای.

جبلی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) به ما توصیه می‌فرمایند که در ایام دهر شما نفحاتی است، خود را در معرض آن‌ها قرار دهید. ظهور پدیده‌هایی چون حاج نادر طالب‌زاده از نفحات انقلاب است، همانگونه که چمران و آوینی حاج قاسم و حججی بودند. اینها نفحات دهر ما هستند که باید خود را در مقابل آن قرار دهیم و از این نعمت های بزرگ استفاده کنیم. امروز بیش از حسرت رفتنش، باید مفتخر به چشیدن از او باشیم و باید بیشتر از مکتب او سخن بگوییم.

بدرقه نادر طالب‌زاده تا خانه ابدی / مراسم تشییع طالب‌زاده

وی افزود: رفتن او داغ بر دل همه ما گذاشت اما مکتب او همچنان زنده و پویاست. او هر چقدر هم شیرین باشد اما میوه تنومند درخت انقلاب است و همه شکوه و خیر و برکتی که در نادر طالب‌زاده بود برآمده از مکتبی است که در دنیای مدرنیته و مادی گرا توانسته شخصیت‌های مثل او و آوینی و چمران و حاج قاسم را به بار آورد. این ها هیچ گاه به خودشان دعوت نکردند بلکه همیشه به سوی این مکتب نشانه بودند. او مصداق انسان‌هایی است که در مسیر ولایت الهی قرار می‌گیرند و منور به نور الهی می شوند.

رئیس رسانه ملی در ادامه گفت: در تاریخ ما کم نیستند انسان‌هایی که دچار انحطاط شدند و به استخدام ظلمت درآمدند. طالب‌زاده در مقابل جریان ریزش‌ها و منفعل و مرعوب قرار دارد. همه بهانه‌هایی که می‌توانست دستاویزی برای انحراف او از ولایت قرار گیرد در برابر نادر طالب زاده وجود داشت، از زندگی پرزرق و برق غرب و تمتعات طاغوت تا دل‌زدگی و گله مندی از بی مهری از اردوگاه مومنین، اما هیچکدام نتوانست او را از صراط مستقیم دور کند. او به مودت با مومنان و شدت با دشمنان دعوت می‌کرد لذا هر چه که دوستداران و مومنان او را دوست دارند مورد غیظ و غضب دشمنان قرار گرفته که این گوارای او باد. راه او همچون همسنگرانش از میانه پرتگاه تجدد و تحجر غرب عبور می‌کند. نادر طالب‌زاده مظهر نوآوری و روزآمدی و نگاه روشن به آینده و مقابل تحجر و از طرفی درگیر مقابله با تجدد کور غرب بود. امروز با یک شخص رو به رو نیستیم با یک شاخص رو به رو هستیم. او نشانه ای نورانی است برای دعوت به مکتب و شاگردان و دوستداران او نخواهند گذاشت که مکتب چمران ساز، آوینی ساز، سلیمانی ساز و نادرساز او به افول دچار شود.

جبلی ادامه داد: امروز همه کسانی که فراق ایشان برایشان سخت است و همه آن‌ها که از رفتن و عروج او خوشحال اند، به همه عرض می‌کنم که مکتب نادر طالب‌زاده زنده است و زنده باقی خواهد ماند. امروز با تو هم سخن می‌گوییم حاج نادر عزیز که مطمئنم روح بلند تو الان در بین ما و نظاره‌گر ماست و صدای ما را می‌شنوی و همه ما را می‌بینی، خوش به سعادت تو که برگزیده مکتب ولایت و هدایت شدی. حاج نادر عزیز امروز همه جوش و خروش‌های و تکاپوهای تو به آرامش تبدیل شد اما مسیر پرجوش و خروش تو همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: اگر روزی برای گردآوری مهمانان کنفرانس افق نو خون دل می‌خوردی و از بارها بی مهری‌ها نالیدی و از این سازمان به آن سازمان دویدی و در بین دو لبه قیچی بی‌مهران داخلی و دشمنان خارجی که تو و همایشت را تحریم کردند کم نیاوردی و مسیرت را ادامه دادی، اما امروز دیگر نگران نیستی. امروز جوش و خروش تو به آرامش تبدیل شده چون خودت منبع فیض شدی برای ما. برای ما دعا کن. چند شب پیش وقتی به عیادتت آمدم و با اشاره ابرو و اشاره دست با ما سخن گفتی امیدوار بودیم این بار هم دوباره خداوند تو را برگرداند، امیدوار بودیم در روز قدس تو را در بین خودمان ببینیم اما خداوند این‌طور خواست. خوشابه حالت که الان کنار معبودت هستی. از خدا بخواه که بتوانیم مسیر تو را ادامه دهیم.

جبلی در پایان سخنانش با دعا برای نادر طالب‌زاده ابراز امیدواری کرد خداوند او را مهمان سفره پیامبر و شهدا کند.

عادت داریم مردان بزرگ را تا هستند اذیت کنیم، وقتی که رفتند تجلیل

بدرقه نادر طالب‌زاده تا خانه ابدی / عکس از مراسم تشییع طالب‌زاده

حسن رحیم پورازغدی سخنران بعدی این مراسم بود که پشت تریبون قرار گرفت و گفت: ما عادت کردیم مردان بزرگ را تا هستند اذیت می کنیم وقتی رفتند تجلیل می کنیم. طالب‌زاده را باید شهید طالب‌زاده نامید.

او با اشاره به این که بین همه فضائل طالب زاده آن که بیشتر به چشم می‌آمد، روحانیت و معنویت ایشان بود اظهار داشت: من آدم به اندازه ی ایشان معنوی کم دیدم. عده ی زیادی در عرصه سیاست و هنر و رسانه مشغول هستند اما این‌ها شغلشان است نه هدفشان. اما ایشان تا لحظه آخر هدف معنوی داشت و در راس همه محاسباتش محاسبات معنوی بود و این‌ها را ریا نمی‌دانست. اهل تهجد و نمازشب بود.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: در دوره ای که بسی از دوستان به دشمنان پیوستند ایشان از دل جبهه دشمن به خط مقدم انقلاب آمد. انواع ناجوانمردی ها و سرزنش ها را تحمل کرد ولی گلایه نمی کرد. طالب زاده هر چه جلوتر آمد انقلابی تر شد. قدرت تحمل بالایی داشت. اذیت ها و توهین های مختلفی از ناحیه دشمن، ناخودی ها، خودی ها و نخودی ها صورت می گرفت اما خودش را معطل این ها نمی کرد.

وی با ابراز گلایه از نهادهای فرهنگی و هنری و رسانه ای کشور افزود: چرا همیشه عقبید؟ چرا همیشه دیر می‌فهمید؟ چرا همیشه چند ساعت دیر می رسید؟ طالب زاده یک کاروان یک تنه بود که به پای چند کاروان آدم می ارزید. طالب زاده متفکر و خلاق و جزء تولیدکنندگان ایدئولوژی رسانه برای انقلاب و نظریه پرداز رسانه بود. ایشان یک چریک رسانه ای بین المللی و مجاهد عرصه بین الملل بود و در جهت جهانی کردن پیام انقلاب در پوست خود نگنجید. او را می توان از جمله قهرمانان رسانه ای انقلاب اسلامی دانست.

بدرقه نادر طالب‌زاده تا خانه ابدی / مراسم تشییع

رحیم پور دیگر ویژگی شخصیتی طالب زاده را جرأت خط شکنی دانست و گفت: خیلی‌ها قدرت خط شکنی را دارند اما جراتش را نه. ایشان خط شکن بود.

وی در پایان گفت: طالب زاده الگوی بسیار خوبی هست برای کسانی که وارد عرصه هنر و رسانه می شوند. او نشان داد که می شود در این عرصه پاک ماند و مجاهد ماند گر چه همواره بی مهری دید.

در ادامه مراسم تشییع، حاج صادق آهنگران باردیگر پشت تریبون قرار گرفت و برای وداع پایانی با پیکر زنده‌یاد نادر طالب‌زاده به ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی پرداخت.

در پایان این مراسم با امامت حجت‌الاسلام قائم مقامی بر پیکر زنده یاد طالب‌زاده نماز میت خوانده شد.

بدرقه نادر طالب‌زاده تا خانه ابدی / عکس مراسم تشییع

پیکر زنده‌یاد نادر طالب‌زاده در پایان این مراسم با ذکر «یا حسین» و همراه با مارش نظامی به سمت بهشت زهرا و برای خاکسپاری در جوار مزار شهید سیدمرتضی آوینی بدرقه شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید