خانه خانه1-3 فیلم بر اساس واقعیات بود - نشست خبری فیلم تک تیرانداز

فیلم بر اساس واقعیات بود – نشست خبری فیلم تک تیرانداز

به گزارش راه نوشت، نشست پرسش و پاسخ با عوامل فیلم «تک تیرانداز» پس از اکران این فیلم با حضور علی غفاری، کارگردان، ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده، کامبیز دیرباز، بازیگر و دیگر عوامل فیلم در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

علی غفاری، کارگردان فیلم تک تیرانداز، با بیان این که ما تلاش داشتیم تا فیلمی قهرمان پرور بسازیم و به همین سبب زندگی شهید زرین را محور فیلمنامه قرار دادیم، گفت: هر فیلم‌نامه‌ای با سلیقه کارگردان بازنویسی می‌شود، و در فرآیند نگارش فیلمنامه کار تغییراتی جزئی اتفاق می‌افتد که البته ما به بخش بسیاری از واقعیت وفادار بودیم.

 کارگردان فیلم تک تیرانداز با بیان این که همه آن چه در فیلم بود بر اساس واقعیت است و مستندات آن وجود دارد، اظهار داشت: فرزند شهید زرین کتابی را تحت عنوان «گردان یک‌نفره» گردآوری کرده و با همرزمان پدرش حرف زده که به زودی منتشر خواهد شد، البته ما سعی کردیم که بار دراماتیک کار را بالا ببریم و کمی تخیل هم چاشنی کار کنیم.

وی با بیان این که هر فیلمنامه ای با سلیقه کارگردان بازنویسی می شود، اظهار داشت: در فرآیند بازنویسی فیلمنامه زندگی شهید زرین نسبت به واقعیات موجود یک سری تغییرات جزئی اتفاق افتاد و ما به بسیاری از واقعیت وفادار بودیم، حتی صداهای آخر فیلم و جایی که حاج‌رسول با یک واکمن صدای فرزندان خود را گوش می‌کند، همه واقعی هستند.

کارگردان با اشاره به شباهت کامبیز دیرباز به شهید زرین و دلیل انتخاب او برای ایفای این نقش گفت: بازی در نقش یک تک تیرانداز بسیار سخت است و من شاهد تلاش های او برای به دست آوردن نقش بودم.

در ادامه نشست ابراهیم اصغری، تهیه کننده این فیلم با بیان این که پس از آشنایی با شخصیت شهید زرین علاقه مند به ساخت فیلمی با محوریت زندگی این شهید بزرگوار شدم، گفت: ما تلاش خود را از سال 95 برای ساخت این فیلم آغاز کردیم و نتیجه همین شد که آن را بر روی پرده دیدید.

اصغری با اشاره به سختی های تولید و ساخت یک فیلم جنگی و تهیه امکانات آن اظهارداشت: ما تمام تلاش خود را جهت اجرای هر چه بهتر دکور انجام دادیم و از آن جایی که عراق قوی‌ترین نیروی زمینی منطقه را داشت، با هر سختی که بود تلاش کردیم تا قدرت دشمن را به تصویر بکشیم تا کار قهرمان قصه به چشم آید.

تهیه کننده تک تیرانداز با بیان این که بودجه فیلم حدود 10 میلیارد بود، تصریح کرد: به اعتقاد من در شرایط فعلی بودجه زیادی برای این نوع فیلم نیست.

کامبیز دیرباز نیز در سخنانی گفت: بابت این که چنین نقشی به من رسید و آن را بازی کردم بسیار خوشحال هستم. در این بیست سالی که من کار بازیگری انجام می‌دهم، این دومین نقش واقعی من بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید